In cara hebat menaikkan semangat online bisnes pengedar shaklee wangsa maju

5 Cara Hebat Menaikkan Semangat Bila Rasa Down Dalam Hidup Atau Bisnes

Bila kita buat bisnes, tak kisah bisnes jual kerepek ke, jual baju ke, jual insurans ke or macam saya ni; jual vitamins Shaklee kan… mesti lah ada time seronok tapi ada time tak seronok juga. Sejak Daftar Jadi Ahli Shaklee Online beberapa tahun lepas dan baru bulan lepas niat nak buat sungguh sungguh sebagai bisnes online, macam macam saya dah lalui. Ada customer baik, ok lah. Dapat yang marah tak tentu pasal? Hoi! Menangis lah kan?


Tapi,  kita kena cekal semangat. Nak jual apa apa pun. Saya sebagai Pengedar Shaklee Wangsa Maju, Setiawanga dan kawasan sekitarnya; akhirnya dah jumpa 5 Cara Hebat Menaikkan Semangat Bila Rasa Down Dalam Hidup Atau Bisnes:-

🌸 Ingat Allah
============
Bila dilanda masalah atau rasa down, saya cepat cepat ingat Allah. Kita kena selalu ingat, semua ujian ujian yang kita dapat ni sebab Allah tahu kita boleh hadapinya. If dia tahu kita takleh hadapinya, tak mungkin dia turunkan ujian ni kat kita. Dia nak uji kita, nak tengok sekuat mana iman kita. Nak tengok kita ni hamba dia yang taat ke tidak. Ke terus jadi gila tak pasal, bila ada masalah sikit. 

So, saya cepat cepat lah ingat yang Allah tu ada and Dia sebaik baik Perancang. Semua yang jadi ni memang dah tulis dalam buku kita tu. Yang bestnya, sejak saya Daftar Jadi Ahli Shaklee Online tu, alhamdulillah keluarga Shaklee saya ni sangatlah penyayang. Semua selalu ingat mengingati. Nak pikir saya yang dulu? Hoi! Jauh sangat lah panggang dari apinya! Saya tahu saya semakin baik dari dulu dan saya bangga dengan keluarga Shaklee ni sebab dah lah tahu macam macam pasal vitamin, pastu boleh tambah saham untuk hari akhirat, sebab dah semakin dekat dengan Allah, alhamdulillah. 

🌸Alhamdulillah
=============
Sejak kebelakangan ni, saya dah praktis ucap satu perkataan mudah ni “Alhamdulillah’. Pendek je kan? Haa.. tapi besar kehebatan dia tahu tak? Bila rasa syukur, gembira, terharu, riang and semua yang positif tu… ucap je Alhamdulillah ni. Tapi, bila rasa yang sedih, kecewa, lost hope, nak pengsan, rasa tak nampak dah cahaya kat hujung terowong tu… ucap je Alhamdulillah jugak. Memang nampak macam, ‘eleh, takkan lah jadi apa apa. perkataan kecik, pendek je kot…’. Cuba lah, nanti awak cuba tengok apa jadi ok? 

Lagi satu, if tak boleh jugak.. bila awak rasa yang negatif tu. Nak nangis ke, apa ke..? Ha, pi amik wuduk kat bilik air. InshaAllah tenang sikit pastu. Ok?

🌸 Set Stress
===========
Ha… itu lah untungnya jadi Pengedar Shaklee ni, pastu spesifiknya saya ni Pengedar Shaklee Wangsa Maju, Setiawangsa dan kawasan berdekatan kan… so, saya memang lah consume Set Stress. Haa… best kan, best kan? Dalam Set Stress tu ada:-

+ B-Complex
+ Omega Guard
+ Ostematrix
+ Lecithin

Ha, dan bila dah lengkap Vitamin B, Magnesium, Vitamin D dan semua tu, kita takkan rasa stress lagi. Bila kandungan nutrient dah lengkap… baru lah takde mood swings. Happy and riang, and lepas tu senang nak hadapi segala cabaran dan dugaan hidup. Eceh. Hihi. If awak stress, meh lah try Set Stress ni. Call je saya, ok?

🌸 Family + Friends Persepsi
======================
Sejak Daftar Jadi Ahli Shaklee Online hari tu dan nekad nak buat Bisnes Online Shaklee secara serius, mesti lah nak mintak support keluarga dan terdekat kan. Kawan kawan lagi. Tapi, antara semua tu… mesti lah ada yang negatif kan? Yang pandang rendah dan tak supportive; macam bila berbual dengan mereka, terus rasa demotivated. Sebab betapa mereka tak menyokong, haih. Bukan suruh beli satu set pun kan? Tapi, sebab dah rasa sangat positif lepas Daftar Jadi Ahli Shaklee Online hari tu, saya hadapinya dengan tenang and buat ketiga item kat atas tu kan… dan terus kuatkan semangat, takpe. Walau apa pun jadi, saya nak teruskan bisnes Shaklee ni and takkan putus asa.

Although bermula dengan persepsi negatif, tapi jika kita positif kan benda tu, ha… positif lah dia. Jadi penggerak saya nak develop siap. 

🌸 Niat Nak Tolong Orang
====================
Lagi satu, bila dapat customer horror… takpe, sabar je ok. Sebab apa? Sebab kita kan niat nak tolong orang. Jadi apa pun halangan tu, takpe. Kita tenang je, niat kita baik. Jangan lah nak melatah tak pasal sebab atuk tu jerit tak pasal. Pikir je, kita ni nak bantu dia. Nak improve kesihatan dia. Kan?

Lepas dah pikir camtu, insyaAllah… kita akan rasa lain. Kita akan mula tak pandang benda remeh ni, so akan lebih tabah and relax je bila ada benda benda yang buat kita down. Itu apa yang saya buat. 

Tapi sekali sekala tu, stress jugak kan? Kita kan manusia… takkan lah nak tenang selalu. Tapi, selagi boleh. Selagi tu lah kita cuba. 

On top of semua benda kat atas tu, saya bersyukur saya ada ahli keluarga Shaklee yang sangat hebat. Superstars team yang amazing dipimpin oleh Master Salwa. Ha… sejak saya Daftar Jadi Ahli Shaklee Online dengan dia dan lepas tu mendapat ‘didikan’ dan training dan semua lah, and ahli ahli lain (kira macam family members dalam Superstars team tu) pun ialah hebat! Semua bantu kita. Syok tau. 

Ha… itu lah cara saya hadapi time time saya down bila berbisnes online ni.

Okay, sampai jumpa nanti. 

Assalamualaikum.

Related Articles

0 comments: