In Bisnes Online Cara Daftar Jadi Ahli Shaklee Cara Menyimpan Duit Hasil Bisnes Shaklee Dengan Bijak

Cara Menyimpan Duit Hasil Bisnes Shaklee Dengan Bijak

Siapa kata bila Daftar Jadi Ahli Shaklee hidup makin terumbang ambing dan masa makin singkat untuk buat apa apa? Dalam Shaklee lah saya belajar menabung secara efisyen. Sebagai contoh; baru baru ni saya diperkenalkan dengan sistem menabung “7 JARS”. Sistem ni ialah sistem menabung yang super-efisyen, yang mana kita dah allocate siap siap duit based on peratus apa nak buat apa. Sistem ni diperkenalkan oleh T. Harv Eker. Details untuk Sistem JARS ni boleh dibaca di artikel belia bertajuk Stop Waiting To Manage Your Money, The Habit Is More Important Than The Amount. Bagus betul ahli Shaklee yang lama lama ni, banyak dah duit kat tabung mereka kan?

Macam saya, takde lagi benda ni. Yang saya ada pun, cuma pembahagian duit / akaun bank diaasingkan dari akaun personal. Ye lah. Taknak nanti duit personal terguna untuk bisnes dan bisnes untuk personal kan? Kalau saya nak mengelat dan cakap saya ada simpan tabung tabung ni, saya kena jawab dengan ALLAH pulak lepas ni, sebab memang saya takde pun buat masa ni. Sebab knowledge yang saya dapat ni pun, baru baru ni je. Tapi, memang seronok lah nak gunakan sistem baru ni, sebab rasanya hidup akan lebih teratur and by the end of the month; alhamdulillah. Ada lah duit untuk semua perkara, kan?

Once saya dah ada allocation untuk peratusan apa yang saya nak agihkan dari wang hasil jualan bisnes saya ni, saya akan kongsikan dengan awak semua. Mesti seronok nanti nak dapat duit dan tengok duit makin lama makin berkembang, inshaALLAH.

Sampai sini sahaja dan nanti kita jumpa lagi.


Terima kasih dan assalamualaikum.

Related Articles

0 comments: