In Beli Produk Shaklee Online Daftar Jadi Ahli Shaklee Online Peria Katak dan Diabetes Peria Katak dan Kencing Manis Rahsia Peria Katak Resveratrol Dalam Vivix Shaklee VIVIX Shaklee

Rahsia Peria Katak Untuk Pesakit Kencing Manis

Tahu tak apa makanan feveret saya bila bila saya rasa nak acah acah enjoy “calorie fest”? Pesta kalori. Nak makan macam macam bagai nak gila? Lupakan diet dan makanan sihat buat beberapa jam? Haaa… mestilah nasi mamak! Yum yum okeh? Sangat menyelerakan! Tapi toksah lah gatai nak makan hari hari. Memang badan kau bulat macam bola EPL, toksah kalut nak bising sana sini. Sekali sekala takpe lah. Awak semua syok tak dengan nasi mamak? Atau sometimes orang panggil nasi kandaq!

Dalam masa yang sama, awak semua ada dengar tak pasal teori yang ramai sibuk dok cerita, 

“kalau kita makan food yang pahit, tu sebenarnya penawar, sebab contohnya; parasit dalam badan kita benci sungguh kalau kita mula kunyah biji betik, peria katak, etc. sebab depa tak syok dengan benda benda pahit ni!”

Haaa, kalau nasi kandaq tu saya syok sungguh nak kunyah krukk krukk Peria Katak  goreng rangup tu! Best betul tahu tak? Pahit? Mana ada! Tak rasa langsung pun. Rasa sedap adalah. Pastu kunyah dengan nasi kuah campuq, aisehh!!! Meleleh aih ayaq liuq dok taip taip lagu ni. Aiseh! (dah kenapa keluar loghat Utagha ni? Hihi… Baru feel nak tulis pasal nasi kandaq kan?)

So, betul ke kalau food tu pahit, parasit akan kecewa tapi kita akan senyum gembira? Haaa, tahu tak Peria Katak atau in English Bitter Melon ialah salah satu daripada sayuran yang err… pahit? Dan disahkan boleh melawan dan memusnahkan parasit dalam badan kita! Ha, so tu ialah salah satu cara semulajadi untuk kita berdetoks. Nak buang semua toksin dalam badan, sebab bila toksin ada dalam badan walaupun kita nampak normal dan sihat, dalaman kita TIDAK! Tahu ke yang parasit dalam badan kita ni akan duduk diam diam dan syok seronok tak pasal, buat macam badan kita ni rumah mampu milik untuk dia? Ya ALLAH! Pengsan dengar ni! Tak percaya sangat.
Tapi kalau nak kunyah saja gitu, memang tidak lah kan? Meroyan tak tentu hal karang. So, sebab tu lah option untuk cari nasi kandaq dan rilek rilek makan nasi, ayam goreng, kuah campur dan Peria Katak goreng on the sides, memang option terbaik lah! Setuju ke setuju?

Apalagi, bila dah tahu Peria Katak goreng yang yum yum tu sebenarnya boleh bantu mencegah dan baik untuk pesakit kencing manis? Ya ALLAH. Bliss weh! Esok tengahari jugak pi drive laju laju pi kedai nasi kandaq nak cari Peria Katak goreng! Nak makan banyak banyak untuk kurangkan potensi nak dapat kencing manis! Haha. Boleh ke lagu tu? Pengsan! Tak lah sampai makan nasi kandaq hari hari. Makan sekali sekala tu boleh lah. Bukannya apa. Ye lah, nasi kandaq dengan kuah campuq tu buat penyakit lain pulak karang! Susah pulak nanti. Hihi. 

Macamana Peria Katak ni boleh membantu pesakit kencing manis? 

Secara normal; pankreas dalam badan kita akan menghasilkan insulin semulajadi. Kita panggil ianya sebagai ‘insulin semulajadi’ sebab ia mampu dihasilkan oleh pankreas kita sendiri - tak perlukan bantuan luar tapi boleh ‘self-produce’. Tapi, bila seseorang itu ialah pesakit diabetes atau kencing manis; pankreas dia dah takleh nak menghasilkan insulin. Jadi, bila seseorang tu makan benda manis secara banyak dan untuk tempoh yang sangat lama, dan tiada insulin dalam badan… benda manis tersebut stuck dalam badan dan menaikkan paras gula dalam darah. 

Sebab sepatutnya; insulin yang dihasilkan oleh pankreas lah yang bertugas untuk menukarkan glukosa dalam badan kita sebagai tenaga so takde lah lemak nak terkumpul tepu dalam badan. Tapi, dah sekarang ni pankreas sendiri dah give up untuk menghasilkan insulin, tepuk dada tanya lah diri sendiri apa dah jadi. Haru biru lah, apalagi. Terus lah seseorang tu terdedah untuk mendapat penyakit kencing manis. Horror kan?

Awak rasa seronok tak bila dengar sayur kampung Peria Katak ni mengandungi insulin? Ya, betul lah apa awak baca tu. Memang betul. Peria Katak mengandungi kandungan insulin yang gagal dihasilkan oleh pesakit kencing manis tu. Jadi, dengan pengambilan Peria Katak dalam menu harian seorang pesakit kencing manis, ia mampu menurunkan kandungan gula dalam darah dan lama lama, pesakit  kencing manis tu akan bebas dari Diabetes; inshaALLAH. 

Betul lah saya kata, tak salah lah untuk kita makan nasi kandaq mamak sekali sekala kan? Memandangkan Peria Katak tu sendiri ada kelebihan yang baik untuk masalah kesihatan yang famous sungguh tu; Kencing Manis / Diabetes. Betul ke betul? 

Tapi, jangan lah pulak awak ni hari hari ke Restoran Ali Maju sebab saya cerita yang Peria Katak ni mampu menurunkan kandungan gula dalam darah. Ada macam macam cara lain yang kurang berlemak untuk menggunakan Peria Katak sebagai makanan harian / ruji untuk pesakit kencing manis. Antara cadangan resepi mudah untuk Peria Katak termasuklah:-

Jus Peria Katak + Apple
Mudah nak buat kan? Hanya perlukan Peria Katak, sebijik Apple dan mungkin madu secukupnya untuk tapis manis buah tu. Tapi, kalau hanya peria katak dan Apple pun dah cukup saya rasa. Sebab madu tu nanti awak seronok pulak nak minum dan hilang khasiat Peria Katak tu pulak.

Peria Katak Rebus
Ni boleh makan dengan nasi dan dibuat ulam ulaman; kurang lah sikit minyak Peria Katak goreng yang kita plan nak makan dengan nasi kandaq tu kan?

Peria Katak Goreng Cong Ceng Cong Ceng (Stir Fry)
Alah… ni cam goreng campak campak, maybe letak udang sekor dua nak bagi rasa rasa sikit gitu. Kenapa nak panggil cong ceng cong ceng? Sebab kan bila kita tumis bawang bagai tu, bunyi dalam kuali gitu? Haa.. pastu saya nak asingkan dengan yang goreng rangup yum yum kat kedai mamak tu. Hihi… ni pun syok jugak makan ni, tapi toksah lah makan ni hari hari. Bukan apa, sebab bila sayuran yang stir fry tu mesti lah ada minyak sekali ye dok? So, tak syok lah nak makan goreng goreng gini everyday, you know?

=============

Ha, tapi tetap lah Peria Katak tu rasa pahit kan? Tak pernah lagi lah jumpa Peria Katak yang rilek rilek je rasa dia kan? Mesti pahit sungguh dan ada tu pulak, tak tahu lah genetik dia memang lebih lebih pulak kepahitan dia, sebab ada je yang pahit lain dari yang lain. Yang berkerut lah muka bila mengunyah! Dah pulak, saya baru suruh awak makan hari hari ya? Boleh ke nak mengadap Peria Katak tu hari hari sebab nak turunkan kandungan gula dalam darah tu? Sanggup ke?

Jeng, jeng, jenggg!! Nak cerita lah ni. Nasib baik saya ni baik hati nak bisik bisik kat awak ni. Selain dari Peria Katak, ada satu cadangan produk yang JIMAT MASA dan JIMAT TENAGA dan mampu duduk sebelah sebelah dengan si Peria Katak ni. Awak tak perlu lah nak sinsing lengan dan berjoget di dapur nak masak Peria Katak dah lepas ni. Tak perlu jugak lah nak garu kepala fikir apa lagi menu yang boleh direka untuk masukkan Peria Katak dalam cadangan lauk hari hari - letih jugak lah kan nak mengadap Peria Katak ni everyday gitu, lagi lagi lauk sama ye dok? Lama lama bosan jugak kan? Produk yang saya nak cadangkan ni akan amik masa kurang dari 5 minit je setiap hari dan khasiatnya sama atau lebih dari sekali sajian Peria Katak tu tahu tak? 

Haa… excited dengar benda baru dan ohsem ni? Teruja nak tahu produk apa yang hebat sangat ni? Dub dab dub dab dalam hati bila dengar ada produk yang JIMAT MASA dan JIMAT TENAGA untuk banteras penyakit kencing manis ni? Dalam hati diam diam rasa nak lompat bintang sebab seronok sangat dan tak sabar sabar nak tahu? 

=============


Pati jus anggur Muscadine (baca: mus-ka-dain) yang dirumus khas oleh Shaklee ni mampu untuk bersaing dengan Peria Katak dengan kandungan khasiat yang setanding atau lebih dari yang terkandung dalam Peria Katak tu. Sebab VIVIX mampu mengawal kandungan gula dalam darah tu sebaik mungkin sebab tugas utama VIVIX ialah untuk memperbaiki (baca: repair) sel sel dalam badan kita ni dan membentuk sel sel baru untuk menggantikan sel sel rosak yang takleh nak repair dah tu. 

Apa kena mengena kencing manis dan repair sel sel baru tu? 

Bila tugas utama VIVIX ialah ‘membaikpulih / membaiki / memperbaiki’ sel sel yang rosak dan membina sel sel baru, ia berpotensi untuk membaiki pankreas kita yang rosak teruk pada awalnya dan jika pankreas kita dah pulih, badan kita sendiri akan mampu untuk mengeluarkan insulin semulajadi sekali lagi. Bila pankreas dah boleh bekerja semula secara normal, kandungan gula dalam badan akan lebih mudah untuk dikawal!

Ha, sekarang ni awak dah rasa tak yang ianya adalah satu benda yang super-ohsem kan? Tapi, tidak lah minum VIVIX seminggu dah harapkan yang pankreas dah mula untuk berfungsi pulak dan dan tu. Mana mungkin. Sama jugak dengan Peria Katak tadi tu. Sebab proses sistem badan kita untuk menghasilkan sel sel baru adalah diantara 90-120 hari. Jadi itu bermakna, badan kita memerlukan sekurang kurangnya diantara 3-4 bulan untuk nampak efek yang baik. 

Macamana sekali pun, awak rasa syok tak yang kita ni ada peluang untuk membaikpulihkan diri kita hanya dengan kurang dari 5 minit dengan pengambilan VIVIX setiap hari untuk bantu pesakit kencing manis / diabetes ni? Saya rasa syok sungguh. Terima kasih pada ALLAH sebab temukan kita dengan produk yang ohsem ni kan? Jadi, berita baik yang saya baru sampaikan ni, awak rasa best ke best? Haih, best sungguh kan?

Jadi, jika berminat awak boleh >>>HUBUNGI SAYA<<< ataupun untuk pembelian secara online, awak boleh >>>BELI PRODUK SHAKLEE ONLINE<<< HARI INI JUGAK!

Tapi, kalau awak masih rasa sangsi dan macam perlukan saya untuk terangkan dengan lebih lanjut tentang VIVIX, awak boleh saja >>>HUBUNGI SAYA<<< dan saya akan bantu awak sebaik mungkin, ok?

Hmm… cerita pasal Peria Katak goreng rangup di kedai mamak tu, saya nak pegi restoran mamak lah tengahari esok. Teringin pulak saya siap bayangkan betapa rangupnya Peria Katak tu bila dikunyah! Haih. Tak sabar nak tunggu waktu lunch! ;)

Dan sekarang, saya nak tag sahabat saya; si ibu manis yang super gojes ni: Cik Puan Elynn, di Pengedar Shaklee Raub & Bentong

Terima kasih dan assalamualaikum. 

Related Articles

0 comments: