In Beli Produk Shaklee Online Daftar Ahli Shaklee Kelebihan Biji Labu nutriferon shaklee shaklee setiawangsa shaklee wangsa maju Superstars Shaklee tsunami shaklee Ultimate 5

Kelebihan Biji Labu Dalam Nutriferon Shaklee

Baru baru ni, bila time Cik Lisa dok sakit tenat tu, awak sedar tak Cik Lisa dok sibuk consume berpeket peket Nutriferon tu? Sikit sikit, Nutriferon tu mesti ikut Cik Lisa ke sana ke mari. Dah macam bestie. Best friends forever gittew! Hiks hiks. 

Apa syoknya Nutriferon tu sampai penuh handbag tu selalu? 

Ha, banyak kelebihan Nutriferon ni dan tahu tak antara main ingredients / bahan bahan utama Nutriferon ialah biji labu!

Biji labu ni nampak je lekeh gittew, sama lah macam biji betik. Tapi, yang lekeh lekeh rupa ni lah yang banyak nauuu khasiat dia! 
Dulu dulu, Cik Lisa ada lah tengok biji labu tu bila kita siang labu kan nak buat masak lemak ke, sup labu ke kan? Tapi, mana disangka biji labu tu boleh makan? Boleh buat penawar? Banyak khasiat dia rupa rupanya? Ish. Tak habis pikir bila tahu benda ni. Ohsem sungguh! Kuasa Tuhan kan?

Biji labu dalam Nutriferon ni: sebagai penggalak utama dalam badan untuk menghasilkan interferon dalam badan kita tu. Apa benda pulak interferon ni?

Interferon ialah antibodi dalam badan kita yang nak lawan semua virus dan bakteria yang cuba nak serang sistem pertahanan badan atau lebih dikenali sebagai sistem imun kita.

Interferon ni akan protect diri kita daripada diserang oleh sakit sakit yang disebabkan oleh virus dan bakteria ni semua. 

Biji labu ni merupakan satu satunya interferon semulajadi sebab ia datang dari khasiat biji labu tu sendiri! Tak perlu bahan kimia, tak perlu benda susah susah nak mix, terus dari biji labu dan tadaaa! Mudah kan? Indah kan ciptaan ALLAH untuk kita semua? Subhanallah!

Sebab tu, bila Cik Lisa rasa tak sedap badan, rasa gatal gatal tekak nak sakit tu; laju laju Cik Lisa buka peket Nutriferon dan telan gittew. Sebab nak cepat cepat halang virus dan bakteria nak rosakkan hari hari ceria Cik Lisa. Hiks. 

Selain menjadi interferon semulajadi; biji labu ni jugak ada macam macam khasiat yang lain tau! Antara kelebihan biji labu ni:-

😳 Biji labu mengandungi L-tryptophan yang membantu insomnia (susah tidur malam) dan depresi (gundah gulana) sebab L-tryptophan akan berubah menjadi hormon serotonin dan niacin dalam badan kita
😳 Biji labu mengandungi phytosterols dan ia mengawal kandungan kolestrol dalam badan kita

😳 Biji labu merupakan bahan semulajadi yang kaya dengan vitamin K yang membantu menguatkan tulang, mengawal darah tinggi dan sakit jantung, etc.

😳 Biji labu kaya dengan vitamin E yang boleh menjadikan kulit kita halus, mulus dan cantik

😳 Biji labu dikatakan digunakan di pelbagai tempat untuk mengawal dan membunuh parasit dalam badan kita! (macam biji betik juga lah ni)

😳 Biji labu kaya dengan zat besi dan sebab tu ia yang terbaik untuk mengawal dan mencegah osteoporosis 

dan macam macam lagi, tentunya. 

Jadi, awak dah nampak tak sekarang apa yang Cik Lisa cuba usahakan? Cik Lisa nak awak tahu yang biji labu yang terkandung dalam Nutriferon tu banyak sungguh kot kegunaan dia. Kan? Kita akan nampak biji labu tu macam, eleh… gittew je kan? Nampak tak semenggah kata orang. Tapi, tengok sendiri betapa banyak dia punya kelebihan tu? Nampak kan?

So, itu je untuk hari ni Cik Lisa nak kongsi dengan awak. Sebab sometimes kita akan terlepas pandang. Kita tak akan nak pikir pasal benda sekecil biji labu kan? Tap

i, tengok tengok pastu, ya ALLAH. Banyak pulak kegunaan biji labu ni kan? Syok kan gittew.

Ha, so jom lah kita laju laju pi kutip biji labu tu kunyah kunyah sikit tengok cemana. Hihi. Itu Cik Lisa kata. Bila Cik Lisa mula Bisnes Online Shaklee ni memang macam macam benda Cik Lisa dapat tahu dari info untuk setiap produk tu.

Semakin hari semakin bertambah ilmu Cik Lisa tentang kelebihan benda benda dalam vitamins dan supplement Shaklee tu sendiri. Rasa macam seronok dan makin lama makin syok. 

Kalau awak nak juga perasaan macam Cik Lisa ni, jom lah join Cik Lisa laju laju untuk Daftar Jadi Ahli Shaklee dengan Cik Lisa dan inshaALLAH Cik Lisa akan cuba sehabis baik untuk bantu dan ajar awak sebanyak mana yang Cik Lisa mampu.

Okay tak?

Terima kasih dan kita jumpa lagi soon untuk entri blog Cik Lisa yang akan datang, okay?

Assalamualaikum.

Related Articles

2 comments:

Tanpa Nama berkata...

Wahh tak sangka banyak betul khasiat nya biji labu nie ya.

Agak-agak, kalau kunyak biji labu saja sedap tak cik Lisa?? hehe

Unknown berkata...

Hi Zaleha,

Biji labu ni pahit yang raw tu rasanya macam biji betik tapi not as bad. Haha. Sebab hari tu kononnya Mama kita nak try untuk detox, tapi lepas tu tak jadi. Haha.

But jangan pulak makan yang kuaci tu (kuaci tu biji labu jugak tu, tapi dah salted / flavoured kan?) sebab tu tak aci lah! Haha.

Thanks singgah blog kita, awak!


Love,
Cik Lisa.