In bisnes online shaklee Daftar Ahli Shaklee Daftar Jadi Ahli Shaklee pengedar shaklee setiawangsa pengedar shaklee wangsa maju Set Migrain Shaklee Set Riang Ria Shaklee Superstars Shaklee The Orchids

Set Migrain Shaklee Berjaya Ciptakan Hidup Riang Ria Buat Saya

Orang selalu dok pikir bila kita sebut CANTIK, mesti kena kurus. Harus kena muka licin. Wajib kena putih selepuk dan tona warna kulit sekata. Dan bukan bercapuk. Orang jugak mesti nak ingat, bila CANTIK je, atau isu CANTIK je… hanya untuk PEREMPUAN atau juga dikenali sebagai WANITA tapi bukan LELAKI. Sebab perkataan CANTIK tu terlalu feminin kata mereka yang gagah dan sado tu.

Tak perlu nak CANTIK nanti tak KUAT. Jadi tak berapa nak maskulin hasil dia. Ya ke camtu? Betul ke Cantik Hanya Untuk Wanita?


Cantik ni selalunya dikaitkan dengan PEREMPUAN / WANITA sebab perkataan tu sendiri terlalu feminin kot. So, sebab tu orang dok pikir, CANTIK tu je gegurl kan? Tapi, Cik Lisa rasa lah kan, LELAKI pun nak cantik jugak. Awak ingat lelaki nak ke kulit jerawat penuh kat muka? Berat badan berlebihan. Cemana nak ngorat awek bila rasa hilang keyakinan diri kan? Sebab terus rasa macam eh nanti awek ni taknak dengan aku cemana. Sebab rasa tak confident. Sebab rasa nanti orang perempuan atau awek tu nak lelaki gaya K-Pop yang muka flawless yang Cik Lisa sendiri jeles! Hiks. 

Pastu, tahu kan pasal Migrain…? Sakit kepala yang melampaui batas? Yang bila kena attack Migrain, semua kerja pun takleh nak buat. Bila dah kena Migrain; perempuan comel atau pun lelaki hensem habis K-Pop pun akan jadi sehodoh makhluk yang ada kat muka bumi ni tau! Kenapa? Apa jadi kat dierang? Muka terus jadi hodoh sebab migraine tu menghodohkan rupa seseorang ke? Migrain tu rosakkan wajah orang tu ke? Migrain tu buat muka awak penuh jerawat batu ke? Dan macamana Cik Lisa boleh tahu semua ni walaupun Cik Lisa bukan doktor? Haaa… wonder tak cemana? Rasa nak tahu tak cemana Cik Lisa boleh tahu semua ni? 

Cik Lisa dulu pernah ada Migrain yang sangat sangat teruk. Bila kena Migrain ni; Cik Lisa akan rasa emosional sangat sangat. Teruk sangat rasa dia sebab kepala tu rasa macam nak meletup. Sakit dia melampaui batas. Cik Lisa yang happy go lucky dan seronok riang ria gini pun boleh affected dengan Migrain tu. Cik Lisa akan mula rasa nak nangis; sebab kepala macam panas je rasa dan sakit dia tu tak tau nak explain cemana. Pastu selalu ada perasaan yang sebab sakit sangat sangat Cik Lisa rasa kalau hantuk ke dinding, dia macam reda sikit. Tapi, Mama selalu kata: apasal nak hantuk kepala ke dinding tu, bukan lagi sakit ke? Mana ada orang sakit kepala teruk gittew tapi hantuk kepala ke dinding adalah cara yang terbaik untuk redakan keadaan?

Siapa yang pernah or still ada Migrain akan lebih faham Cik Lisa punya perasaan masa tu. Semua benda tak kena. Makan? Fuuh! Itu paling mencabar. Lepas tu mata macam berpinar pinar and bila tengok kawasan yang cahaya lebih, Cik Lisa akan rasa stress dan lagi teruk lah sakit kepala Cik Lisa time tu. Orang kata bila sakit kepala dan rasa panas sangat, minum lah air kosong banyak banyak kan? Tapi nak minum guana bila kepala dah sakit gittew dan perasaan yang ada masa tu hanyalah nak sepak muka orang yang tanya, eh kau nampak tak sihat sangat? Kau ok ke ni?

Apa punya jenis soklan lah nak tanya kan? Memang lah suweet. Tapi, percayalah. That is the least untuk seseorang yang ada Migrain nak dengar at the time of the attack, terutamanya kan?!

Tapi… ha! Bila saya mula bina Bisnes Online Shaklee ni. Cik Lisa dah rasa seronok tak terkira lah bila tahu eh, eh sebenarnya Shaklee ni ada Set Migrain! Memula tu macam skeptikal lah jugak. Sebabnya; bukan apa. Dulu dulu bila sakit kepala tu menyerang, the only thing yang boleh redakan / tak lah redakan sepenuhnya tapi boleh lah… ialah either Panadol ActivFast atau pun Ponstan. Pi kelinik pun doktor dok bagi berpaket paket painkillers ni kat Cik Lisa. So, memang hidup dengan painkillers ni lah before this. All these while.

Dalam Set Migrain Shaklee ni ada Ostematrix + B Complex. Kenapa produk dua ni macam God-Sent-From-Heaven? Uish. Dramatik kan? Apa yang ada dalam these two supplements yang buat ohsem sesangat tu? 

Ostematrix
  1. Mengandungi kalsium, magnesium dan Vitamin D
  2. Bila kita migraine, sebenarnya kita kurang kalsium dan magnesium dalam badan
  3. Kalsium dalam tu bantu untuk selesaikan masalah insomnia, kekalkan ‘heartbeat’ kita dan mengekalkan dan stabilkan fungsi saraf dan otot. Bila Cik Lisa kena Migrain, Cik Lisa susah sangat nak tido. Itu sebab kalsium tak cukup dalam badan, terus lah dia buat gittew. Meracau tak pasal. So, bila ada Ostematrix ni boleh bantu Cik Lisa tido dengan tenang tahu tak? Rilek sudah. Tak perlu nak meracau tak tentu hal. Eh, dan tahu jugak tak kalsium tu bantu untuk kekalkan kadar kolestrol dalam darah sekaligus bantu cegah kena stroke atau darah tinggi. Best kan? Itu lah faktor WOW bila kita dapatkan kalsium dalam badan kita dengan cukup.
  4. Bila kita kena Migrain, Cik Lisa baru tahu yang salah satu sebab dia ialah pembuluh darah kita tu kejang. Macam cramp kat kaki tu, tapi ni pembuluh darah tu lah. Dan magnesium boleh bantu untuk elak dari perkara tu terjadi. Dan magnesium jugak boleh bantu kita yang migraine ni untuk tak kena serangan Migrain lagi dan lagi dan lagi dan mengurangkan frekuensi Migrain tu sendiri.
  5. Perkara paling syok dalam Ostematrix yang buat dia lain dari kalsium yang lain; ia mengandungi Vitamin D. Kenapa best? Sebab Vitamin D ni bantu penyerapan kalsium oleh tubuh badan kita. Combination Vitamin D dan kalsium boleh cepatkan penyerapan kalsium untuk tubuh badan kita so takde lah tertinggal kalsium tu kat buah pinggang atau ginjal kita tu. So, bila gini takde lah dah tua tua esok nak kena sakit buah pinggang dan makin lama bila dah teruk nak kena masuk hospital untuk dialisis yang kos dia tinggi menggunung tu! Maybe kita tak nampak sekarang, but really… takkan bila dah tua nanti baru nak menyesal? Takde gunanya dah time tu kan? Pastu awak tahu ke bila Cik Lisa check kan, kos dialisis ni ya ALLAH, mahainya. Satu session boleh capai dalam RM 3000+. Itu rasanya kos untuk sebulan rawatan kot. Oh my!

B-Complex
  1. Macam kita semua tahu, Vitamin B-Complex ni mengandungi campuran pelbagai jenis Vitamin B yang ada. B1, B2, B3. B4, B6, B9 dan macam macam lah. Tapi, specifically untuk migraine ni dikatakan Vitamin B2 dan B6 ni lah yang bantu kita overcome sakit migraine kita tu.
  2. Vitamin B in general dia bantu kita buat macam macam. Ada kekna mengena dengan melegakan urat saraf dan biasanya bila migraine ni, Cik Lisa baca yang ia selalu dikaitkan dengan sistem saraf badan kita. 
  3. Bila sistem saraf dah terganggu dan pergi ke otak; itu bila serangan yang takleh nak dikawal lagi so dengan Vitamin B ni; ia mampu kurangkan rasa sakit tu.
  4. Pernah tak bila kena migrain, soket mata rasa ya ALLAH sakitnya? itu ada kena mengena dengan saraf kita jugak. So, bila sistem saraf dah reda, tak stress… baru lah migrain boleh dikawal.
  5. Vitamin B jugak sering orang citer tentang hormon serotonin atau lebih dikenali dengan bahasa Cik Lisa sebagai, ‘hormon gembira’ atau awak boleh je nak panggil dia sebagai, ‘hormon Cik Lisa Saleha!” Hiks.
  6. Bila hormon ni ada dalam brain kita; kita akan kurang rasa tertekan, stress, nak hantuk kepala ke dinding dan lama lama migrain tu pun hilang.
  7. Happy days for everyone!

Ha, syok kan? Itu lah!

Kalau nak tau, dan benda ni boleh di’verifykan oleh Mama saya yang asyik asyik suka nak komplen: dulu dulu bila saya kena migrain, mesti paling kurang pun 3 hari baru gone. Itu bila makan Panadol atau Ponstan bagaikan juara. Mesti nak ada painkillers untuk redakan kesakitan. WAJIB! Itu pun bergolek golek kat katil dan bilik memang gelap gulita! Sebab bila migrain, cahaya adalah musuh ketat Cik Lisa.

Tapi sejak saya guna Set Migrain Shaklee ni, migrain saya semakin malu malu dan segan segan nak tonjolkan diri. Kalau ada pun, tak sampai sehari! Dan dah lama tak Migrain. Rasanya sejak lepas saya amalkan Set Migrain tu Disember lepas! Ohsem kan? 

Sebab tu lah, saya semakin riang ria gembira sekarang. Asal ada je, mesti sengih. Mesti nak gelak ketawa. Dan riang ria. Mana ada monyok dan nak hantuk kepala ke dinding dah. Hoih. Seronok tu tak tau lah nak cakap cemana.

Awak cemana? Pernah kena Migrain? Ada kenal orang yang ada Migrain? Pernah tak rasa nak hantuk kepala kat dinding tu? Cuba masa awak kena Migrain tu, awak tengok cermin. Jadi hodoh sikit dak muka time tu? Sebab berkerut tak pasal. Sebab rasa nak marah sangat sangat. Kan?

Ha. So, nak CANTIK tak? Nak jalani kehidupan dengan penuh riang ria? Nak senyum sepanjang hari tak? Nak rasa syok dan best setiap kali bangun pagi tak?

Kalau berminat nak tahu lebih lanjut tentang Set Migrain Shaklee ni, Whatsapp “SET MIGRAIN” ke 012-219 5363 (Cik Lisa) HARI INI okay?

Thank you dan assalamualaikum.

Salam bebas migrain ❤️,

Cik Lisa Saleha 😘

Related Articles

0 comments: