In Buat Duit Dengan Shaklee Daftar Jadi Ahli Shaklee Daftar Jadi Ahli Shaklee Online pengedar shaklee hulu klang pengedar shaklee setiawangsa pengedar shaklee wangsa maju

Buat Duit Dengan Shaklee

Tengahari tadi, Cik Lisa gigih drive sana sini. Ke hulu ke hilir cari spot yang syiok nak menulis, nak spot yang menarik tapi secluded. Hari ni hari kerja. 

Sepatutnya lah kan, mana lah tempat nak super crowded dan berpusu pusu orang nak penuhkan setiap kawasan? Patutnya, mereka yang kerja makan gaji dah mula masuk ofis kan?

Hey hey. It is not the case today. 

Rasa macam tak percaya apa yang Cik Lisa nampak depan mata. Rasa macam hari ni hari Ahad pun ada. Kereta parking berlapis lapis, berganda beria. Barrista nampak sibuk, muka masing masing pun masam mencuka. Terkejar sana terkejar sini, cuba nak siapkan order frapuccino itu dan ini. 


Itu depa! Cik Lisa pulak cemana? Gila stress makin nak gila. 

Sebab bukan apa. Ramai suka nau nauuu nak tanya kita,

“Nape suka buat kat kedai kopi? Nape tak nak duduk diam diam kat rumah pastu mula menaip? Bukan ke duduk rumah lagi afdal? Tak perlu nak bayar kopi overpriced dan duduk kat situ sampai lelama dan tepu dan bosan?”

Awak kena paham satu benda. Rumah ialah tempat kita duduk. Kita tinggal dalam rumah tu kan? Means, kita dah biasa dengan semua benda dan environment dalam tu. 

Contohnya: walaupun kita dah awal awal set mind kita untuk buat kerja, tapi itu RUMAH. Ada macam macam benda lain yang akan distract kita dari complete the task.

Mungkin kita dah plan untuk buat kerja dari 10am sampai 1pm (lunch time). 

Tapi, sebab kita kat rumah kita sendiri dan kita tahu kul 11.30am ada cerita best kat HBO; kita akan eventually tak sabar sabar nak buka tv on that particular time, regardless lah ada jadual cemana pun.

Lepas lunch; ngantok! 

Kita akan tidur jap tak pasal pasal although takde dalam jadual pun yang kita wajib untuk take a nap for few hours kan? 

So, sebab tu lah Cik Lisa kena jugak luangkan masa keluar dari rumah untuk ada masa kerja yang sesuai. Baru rasa tenang. 

Chup!

Tips femes yang mungkin rata rata awak dah tahu dah pun. 

Tapi, Cik Lisa nak kongsi jugak sama sama kat awak hari ni. Awak tahu kan, kalau kita nak work on something. Buat kerja. Homework. A business plan. Apa apa lah, tapi kita clueless. Atau blur. Atau stress. Atau hopeless. Atau bertemu jalan buntu. 

Dead end. Cemana?

Jangan duduk sorang dalam rumah. Awak akan mati. Awak akan stress lagi dan lagi. Awak takkan rasa tenteram sampai berhari hari. Semua tu akan buat awak rasa makin tak terurus dan menjadi jadi. 

Tapi, cari lah tempat yang ada sofa empuk, ada orang orangan (Kita tak perlu pun nak bercakap dengan mereka, tapi cuma mereka ada di sekeliling kita… kalau orang tu kita kenal, lagi elok. 

Jadi teman. Tapi toksah bercakap. Senyap tapi cuma teman untuk support kita diam diam kan?), ada minuman dan makanan (kalau lapar!). 

Settle dah tahu ke? 

===

Tapi, since tadi Cik Lisa tengok hari kerja macam hari ni pun ada ramai jer dok melepak. That made me think. Adakah keadaan ekonomi kali ni betul betul tokleh nak tampung fresh grads yang bebaru je habis study dan ended up stuck? 

Duduk diam, melepak, terus tak tahu apa maknanya untuk grad dan tak bekerja?


Yang mewah; mak bapak Tan Sri dan Puan Sri, Dato’ dan Datin… ketua syarikat itu dan ini. Haih boleh lah nak rilek rilek macam tak ada apa apa yang berlaku! 

Tapi, adik adik yang dari kampung tu? Yang ibu bapa kerja keras untuk tampung kos study masuk uni hari tu? Bila dah grad dan stuck selamanya tak dapat dapat kerja kat memana tu, apa cerita?

Takkan nak duduk sesama dengan mereka tu yang berada…? Hirup kopi panas sama sama atau sedut kopi kisar sejuk dua dua, berhari hari sampai wallet awak jadi nipis? 

Kalau kembung sangat pun, mungkin sebab resit Starbucks yang awak perosok hari hari awak melepak tak tentu hala gittew?

Kekadang, mungkin bila grad tu siap jadi best student. Anugerah Dean? Eh. Cemana panggil? Anugerah Dekan? Dean’s List kan? So, dengan Anugerah Dekan pun takde kerja? 

Baru mintak dua tiga kali kerja, hantar application baru sehari dua, awak dah lemah dan sangap. Rasa macam tak mampu or layak nak dipanggil bekerja, rasa tokleh harap!

=== 

Selain dari rasa marah sebab Cik Lisa tak dapat cari spot nak bertapak, tapi diam diam Cik Lisa dok pikir dalam hati pastu siap tersentak! 

Ye lah! Daripada mereka duduk dalam Starbucks, buang duit untuk beli segelas kopi kisar ais almost RM20 sehari… better lah cecepat join team Cik Lisa kan?

Membership fees (lifetime) tu cuma macam kos air kopi kisar x 4 hari kan? Bukannya nak kena bayar ribu ribu, ye dok? Cik Lisa siap boleh train awak taww tak? Cik Lisa akan ajar awak dari mula eh, tahu tahu je bulan kedua dah boleh earn 4 angka bonus! 

Best ke best? 

Tak percaya? Langsung tak percaya and siap rasa Cik Lisa ni acah acah nak scam awak semua?

Cik Lisa dulu dulu pun tak percaya taww. Tapi lama lama lepas tu, Cik Lisa buat je. Dan bulan kedua Cik Lisa earn 4 angka bonus dan siap naik rank lagi! 

Orang kata proses Cik Lisa lelaju naik camtu terlalu cepat, tapi nak seribu daya taknak seribu dalih kan?

===

So, pot pet banyak dah. 

Now, here goes. 

Cik Lisa nak ajak awak jadi bisnes partner Cik Lisa ni. Kita buat sama sama dan together gether menuju puncak! Haa, suweet dakk Cik Lisa awak ni?


🍿 CARA CARA NAK DAFTAR JADI AHLI SHAKLEE


NOW, kalau awak rasa BERMINAT NAK DAFTAR JADI AHLI SHAKLEE yang Cik Lisa cerita tu kan, boleh CEPAT CEPAT BUAT PROSES DI BAWAH NI SEKARANG!!!


❤️  BUAT PEMBAYARAN PENUH SEBANYAK RM 80 (Semenanjung) dan RM 90 (Sabah / Sarawak) melalui ONLINE BANKING / KIOSK DEPOSIT TUNAI di mana mana ATM ke nombor akaun di bawah ini 


❤️ WHATSAPP CIK LISA DI 012-2195 363 LAJU LAJU dengan details lengkap yang berikut:-


NAMA:
NO. KAD PENGENALAN:
ALAMAT PENGEPOSAN:
EMEL:
RESIT BUKTI PEMBAYARAN (sama ada melalui ONLINE BANKING / KIOSK DEPOSIT TUNAI)
KOD BELIAN: DAFTAR SHAKLEE


SIAP! Mudah kannn? 

Lepas ni awak dah boleh seronok seronok nak lepak minum Starbucks tanpa perlu nak fikir berapa ringgit lagi yang tinggal dalam wallet awak yang dah makin menipis tu taww?

Syiokk dak? Haa… So, cecepat lah buat benda kat atas tu okay?


Baiklah, Cik Lisa rasa sampai sini saja untuk hari ini. Nanti Cik Lisa sambung lagi lain kali. 

Terima kasih semua dan assalamualaikum.

Related Articles

0 comments: