In Beli Shaklee Online Daftar Jadi Ahli Shaklee Kelebihan Vitamin C Kulit Cantik Dengan Shaklee Shaklee Hulu Klang shaklee setiawangsa shaklee wangsa maju Vitamin C Vitamin C Untuk Kulit Vitamin Shaklee

Kelebihan Vitamin C Untuk Kulit

Awal minggu hari tu Cik Lisa pi shopping buah buahan kat supermarket. Bila nak masuk bahagian fruits, banyakkknyaaa buah kat sana berderet deret. Mulalah rambang mata Cik Lisa dok usaha nak decide nak beli yang mana. Akhirnya, Cik Lisa ambik sekarung buah oren Navel sebab oren adalah antara buah feveret Cik Lisa actually. Awak tahu kan ada banyaknya Kelebihan Vitamin C Untuk Kulit?


Tapi, mana lah tak sakit hati bila lepas balik dari supermarket hari tu… Cik Lisa pun amik dua tiga bijik nak potong nak makan sambil tengok movie kat tc. Tapi, disappointednya lahai bila dah potong lepas satu dan satu lagi dan tengok semua buah oren tu kering kontang dan tak berapa nak berjus!


Sanggup supermarket tu jual buah buahan yang dah lama dan ia betul buat Cik Lisa sangat kecewa! Bila cuba jugak usaha nak makan, makin lah kita rasa nak meroyan! Buah apa cenggini bila sekali gigit pun dah rasa ala ala hampas kelapa? Setiap kunyahan tu rasa boleh menitik air mata rasanya!



KELEBIHAN VITAMIN C UNTUK KULIT - APA YANG CIK LISA AMALKAN SELAIN BUAH BUAHAN SEGAR?


Nasib baik Cik Lisa memang ada supplement Vitamin C dari Shaklee untuk cukupkan kuota Vitamin C dalam badan kita. Memang lah lagi elok bila kita dapat nutrisi Vitamin C dari buah buahan segar yang ada. Tapi, kalau camni… ish, memang tak berbaloi nak kunyah buah oren kering untuk isi dan nutrisi Vitamin C! Fiber boleh lah, but Vitamin C tak mungkin nak ada!

Cik Lisa amalkan Sustained Release Vita-C Plus dari Shaklee. Sebijik Vitamin C ni (500mg) sama banyak kandungan Vitamin C dalam 7 biji oren yang segar. Walaupun Cik Lisa ni suka dan pemakan buah oren yang tegar, tapi 7 biji untuk hari hari? Memang tak mungkin kot nak buat or amalkan setiap hari!



Lagi lagi kalau kita ni jenis yang sensitif dengan buah buahan masam yang berasid? Lagi lah tak mungkin boleh nak capai piawaian 7 biji sehari like that! Haha. Berkerut muka sampai tua satgi! 

Haha.



KELEBIHAN VITAMIN C UNTUK KULIT - 3 ASAS KEPENTINGAN VITAMIN C UNTUK KULIT KITA


🍊 ANTI-PENUAAN


Vitamin C bantu badan kita untuk menghasilkan kolagen. Kalau masa kita baby dulu dulu, dalam badan kita dah ada cukup kandungan kolagen. Sebab tu bila kita tengok kulit bayi, memang anjal dan lembut cukup serba serbi. Since kolagen tu memang dah siap sedia dan dihasilkan dalam badan kita secara semulajadi.

Tapi, makin kita dewasa… kolagen dalam badan kita berkurangan lepas sehari ke sehari. Sebab tu bila dah tua, kita digalakkan untuk dapatkan supplement kolagen untuk kekal awet muda. Kalau tak amik kolagen, itu yang kulit kita jadi kendur dan mula berkedut kedut. 



Vitamin C boleh bantu badan kita untuk hasilkan kolagen yang dah berkurangan tu. Kalau pilih untuk makan buah buahan segar, boleh juga. Tapi, kita kena makan dalam kuantiti yang banyak untuk cukupkan kandungan vitamin C yang sepatutnya oleh badan kita. 

Sebab tu Cik Lisa pilih Sustained Release Vita-C Plus dari Shaklee untuk bantu Cik Lisa kekal awet muda dari hari ke hari. 

Best kan? 



🍊 MENCERAHKAN KULIT SECARA SEMULAJADI


Kalau kita tengok iklan pasal Vitamin C kat mana mana, mesti mereka ada tulis atau kata tentang ‘radiance’ atau ‘whitening effect’ kan? Setiap pelembab atau pencuci muka yang mencerahkan kulit, mesti ada kandungan vitamin c setiap satunya. 

Sebab Vitamin C sebenarnya bantu jaga DNA kita dari tindakbalas fotokimia (dari sinaran matahari yang bahaya) sekaligus cegah kulit hangus atau terbakar akibat sinaran UV matahari tu.

Kiranya macam ni lah: satu selaput protection untuk kulit kita dari terdedah kepada bahaya sinaran matahari tu sebenarnya. Kalau secara mata halus, macam lapisan kain lutsinar yang halang matahari evil tu rosakkan dan gelapkan kulit kita. So, secara tak langsung ia mencerahkan kulit kita dan jadikannya berseri seri dan ‘bercahaya’ lah kiranya. 



The best thing is: ianya semulajadi dan bukan disebabkan tindakbalas kimia atau apa apa yang merbahaya.

Cik Lisa ada pot pet dulu tentang Set Cantik Shaklee Pilihan Saya.



🍊 MELINDUNGI KULIT DARI SINARAN MATAHARI MERBAHAYA


Rasanya semua dah tahu yang Vitamin C ni merupakan sumber anti-oksidan yang paling mudah kita nak dapatkan kat mana mana. Buah buahan segar pun ada, pastu kalau kita jenis busy beria boleh cecepat dapatkan supplement untuk cukupkan kandungan Vitamin C dalam badan kita kan?

Vitamin C (anti-oksidan) bantu untuk cegah / kurangkan radikal bebas dalam badan kita. Dari sinaran matahari yang merbahaya pun, kita boleh terdedah dengan radikal bebas. Apa sebenarnya radikal bebas ni dan bahaya ke dengan adanya radikal bebas dalam badan?

Dulu Cik Lisa pernah cerita in detail tentang radikal bebas ni Jus Anggur VIVIX Bantu Neutralkan Radikal Bebas Dalam Badan Kita



BAGAIMANA CARANYA NAK DAPATKAN SUSTAINED RELEASE VITA-C PLUS NI?


Rasa seronok kan bila dapat informasi terbaru tentang Kelebihan Vitamin C Untuk Kulit? Dan ada terdetik sikit rasa dalam hati untuk dapatkannya tapi tak tahu macam mana dan di mana nak mencarinya? 

Ada dua cara untuk dapatkannya dan Cik Lisa akan bantu awak dengan penerangan setiap satunya, okay? 


CARA 1 - JADI AHLI SHAKLEE DAN DAPATKAN HARGA AHLI

😀 Penjimatan sebanyak 15-20% untuk setiap pembelian termasuk pembelian pertama

😀 Eksklusif konsultasi produk dari Cik Lisa sepanjang masa dan ketika

😀 Daftar Jadi Ahli Shaklee semestinya!

xxx



Untuk Cara 1, awak hanya perlu lakukan proses di bawah ini mengikut turutan dan Sustained Release Vita-C Plus akan tiba di pintu rumah awak dalam masa 3 hari (maksimum). Yes, semudah tu saja!!!



😀 BUAT PEMBAYARAN PENUH SEBANYAK RM 165 (SEMENANJUNG) DAN RM 175 (SABAH / SARAWAK) MELALUI ONLINE BANKING / KIOSK DEPOSIT TUNAI (di mana mana ATM) ke nombor akaun di bawah ini



😀 WHATSAPP CIK LISA DI 012-2195 363 SEPANTAS KILAT dengan details lengkap seperti berikut:-



NAMA:
NO. KAD PENGENALAN:
ALAMAT PENGEPOSAN:
EMEL:
RESIT BUKTI PEMBAYARAN: (sama ada melalui ONLINE BANKING / KIOSK DEPOSIT TUNAI)
KOD BELIAN: VITAMIN C SHAKLEE


*termasuk kos pengeposan




CARA 2 - BELIAN DENGAN HARGA RUNCIT (TIDAK TERMASUK HARGA AHLI)

😀 PEMBELIAN DENGAN E-SELL (KLIK IKON DI BAWAH) DAN PILIH CARA PEMBAYARAN
(pembelian produk secara berasingan / individual ikut kesesuaian awak sendiri - pilih suka hati)




😀 PENGEPOSAN PRODUK SECARA DIRECT OLEH SHAKLEE

😀 WHATSAPP CIK LISA DI 012-2195 363 SEPANTAS KILAT selepas pembelian dengan Shaklee selesai untuk rekod pembelian disahkan dan disemak lengkap



KESIMPULANNYA?



Mudah kan nak buat pembelian? 

Dan dengan dua cara yang disediakan, Cik Lisa rasa ia mampu bantu awak untuk buat keputusan yang bijak untuk dapatkan kulit cantik berseri seri secara semulajadi. 

Betul kan? 

Anyway, mana lah tahu… awak rasa kekok untuk mana mana cara yang Cik Lisa dah nyatakan tapi masih berminat nak dapatkan Vitamin C dari Shaklee ni, boleh cecepat Whatsapp Cik Lisa di 012-2195 363 dan Cik Lisa akan bantu awak untuk buat pembelian secepatnya.

Lagi satu, sebelum Cik Lisa undur diri… Cik Lisa nak kongsi video yang Cik Lisa buat awal dulu bertajuk Jom Cantik Dengan Masker Vitamin C Shaklee. Selain dari makan Vitamin C, awak boleh jugak tepek di muka sebagai masker sebelum tidur actually.

Untuk kulit yang berseri seri dan cantik di waktu pagi lah, semestinya. 


Terima kasih sebab sudi baca entri Cik Lisa hari ni. 
Dan, macam biasa… kita jumpa lagi on my next entry, inshaALLAH.




Related Articles

0 comments: