In Daftar Jadi Ahli Shaklee pengedar shaklee pengedar shaklee wangsa maju superstars tsunami tsunami shaklee

Mami & Internet - Bisnes Shaklee Saya Jadi Nyata!

Bila pertama kali jumpa Mami Shaklee saya? 🤔

Setiap orang yang buat bisnes, tak mungkin akan berjaya dengan sendirinya. Sebab bisnes bukan lah berasaskan individualistik atau pun perseorangan. Kita tak leh buat bisnes if kita just beli satu buku bisnes kat bookstore and baca dan apply. Walaupun kita ikut satu persatu semua tunjuk ajar yang ditulis dalam buku tu.

Kita mesti ada cikgu. Cikgu yang dah makan asam garam dulu dari kita. Cikgu yang dah tau selok belok tu, pastu akan surely nasihatkan kita supaya tak amik decision yang salah, macamana dia fell for it dulu. Sebab cikgu yang baik tak nak anak anak murid dia buat salah macam dia dulu. 

Sebab tu bila ada cikgu, laluan anak anak murid untuk berjaya akan lebih oriented. Sebab masa untuk buat kesalahan yang sama dengan cikgu dia dah save, sbb cikgu dia dah alert kan awal awal, ‘itu silap… jangan jadi macam cikgu dulu’. 😐


Tapi bila cikgu alert kan anak anak murid dia tentang jangan sesekali buat kesilapan yang dia pernah buat dulu, bukan bermakna dia spoonfeed anak anak murid dia tu… Jangan salah faham pulak, ya? Bila dia awal awal notice kan anak anak murid dia pasal kesalahan dia dulu, and jangan buat ‘the same mistake again’, itu motifnya untuk anak anak murid dia gunakan masa yang ada untuk explore benda lain yang lebih berguna. 🤓

Bukan bermakna dia tak allow anak anak murid dia buat kesalahan. Sebab saya tahu, bila kita buat salah (apa apa saje), kita akan ingat benda tu sebab once kita buat silap tu, memang kita akan register lah dalam kepala! Tapi kenapa nak buat silap untuk benda yang dia dah pernah buat? Sebab dia sayangkan anak anak murid dia lah, dia tak allow kita buat silap tu, tapi dia biarkan kita untuk buat silap pada benda yang lain… Jimat masa, lebih benda yang boleh belajar, betul kan?

Itu lah Mami Salwa, Mami dalam team saya, Team Superstars. Dia lah cikgu saya untuk Shaklee. Mentor saya. 

Bagi saya, dia amazing! Seseorang yang begitu professional, tapi dalam masa yang sama sangat sangat penyayang (mungkin sebab dia juga ialah seorang ibu) and sebab tu lah kot kasih sayang dia obvious kan kepada anak anak murid dia ni? 🤗

Saya baru sangat sangat start Shaklee untuk berbisnes ni (awal bulan ni itu hari). Ni kira nak masuk 3 minggu dah lah kot. Unfortunately, saya tak berpeluang lagi nak bersua muka dengan Mami. Hari tu ada few times, masa awal bulan nak berjumpa. Tapi takde rezeki lagi agaknya, so tak kesampaian sampai lah ke hari ni. Saya harap ada peluang untuk saya bersua muka dengan dia, inshaAllah. 😉

Tapi tu semua tak hentikan saya dari terus mendapat ilmu dan tunjuk ajar dari Mami. Sebab team kami selalu ada webinar; seminar virtual di mana Mami akan bagi lecture tentang sales, marketing, tips mengenali prospek dan macam macam lagi. Selain tu, aktiviti aktif team kami di FB dan ‘chatroom’ dia telegram tak pernah sunyi, ada je perbualan ilmiah, sosial, random dan macam macam lagi. Yang paling best, ialah bila sifat Mami yang sempoi tu buat saya tak kekok dan ahli ahli senior lain dalam team (yang obviously dah adapt positive vibes Mami, sebab dierg pun sangat sempoi like Mami!)  yang peramah dan tak lokek ilmu tu, buat saya diterima sebaiknya! Rasa sangat sangat dihargai dan disayangi. 

And untuk jawab, ada isu kah if saya tak pernah jumpa Mami saya and rasa tak diberi sepenuh perhatian dan bimbingan untuk bisnes Shaklee ni? 🤔

TIDAK! 😎

Kat mana pun saya or Mami, selagi talian internet itu wujud, saya rasa dekat dengan Mami. Tak pernah sekali pun, walaupun tak pernah jumpa Mami, saya dirudung kesedihan sebab tak dibimbing! Sebab Mami, selalu include kan anak anak dia, walau di mana mereka berada and sayang semuanya, sebanyak mana yang dia mampu. Dia ialah seorang Mami yang awesome dan dalam masa yang sama, saya yakin dia juga ialah seorang pemimpin yang hebat! Saya bangga untuk jadi sebahagian daripada keluarga bahagia ni, Team Superstars!! 😍😍😍

Dulu selalu baca or tengok kat tv, ada term ‘feel the love’. Dulu macam tak faham, apa benda nak feel the love ni kan? But sekarang ni, saya tahu dahhh cemana feel the love tu, sebab dalam team Superstars ni, saya memang rasa kewujudan kasih sayang tu, dari Mami dan ahli keluarga Superstars yang lain! Kasih sayang yang bukan dibuat buat, tapi yang ikhlas seikhlasnya!!! Terima kasih, Mami dan siblings Superstars yang lain! Saya sayang kamu semua. 😘 InshaAllah, kita bersama dunia dan akhirat. Amin.

Oh, tapi... if awak sebenarnya teruja baca kisah siapa Mami kami untuk Keluarga Superstars Shaklee ni dan nak turut serta to be part of us? Awak ada rasa nak Daftar Jadi Ahli Shaklee sebab nak turut sama menikmati kelebihan untuk beli Shaklee Dengan Harga Ahli? Sila jangan tunggu lama lama ok and cepat cepat Daftar Jadi Ahli Shaklee  hari ini!




Related Articles

0 comments: