In bisnes shaklee penghargaan shaklee Pulau Langkawi Shaklee National Incentive Trip Achievers 2015/2016 team superstars shaklee tsunami shaklee

Shaklee Belanja Jalan Jalan Bercuti, Kalau Awak Anak Bisnes Cemerlang, Tahu Tak?

Nota kecil: Semua gambar diperolehi dari SID yang bertuah dari family Superstars; Fatin Mazelan. Oleh itu, photo credit: Fatin Mazelan. Terima kasih, awak.

Sejak awal last week, dah dapat tahu seorang ahli keluarga kami berjaya untuk dapatkan trip ke Langkawi daripada Shaklee, penghargaan usaha gigih dia selama ni: National Incentive Trip Achievers 2015/2016.
Cuba zoom dekat dekat, ada tak SID yang berduka lara??
Takde kan?? Sebab semua riang ria! Amik B Complex
pun tak yah dah camni, tahu tak???

Dah lah if performed dengan baik dapat reward? Macamana lah saya tak riang ria sejak saya Daftar Jadi Ahli Shaklee dan nak Buat Bisnes Shaklee Online bersungguh macam ni kan? Macam yang saya pernah mentioned sebelum ni, keluarga Superstars kami kan sangat lah rapat, macam adik, kakak, abang camtu… so, dia tak pernah pun lupakan kita (di mana pun kita berada! Ye lah kan, ada di KL, Sabah, Terengganu, Kelantan… kira semua tempat pun ada kan?). Setiap masa, setiap ketika si ‘kakak’ akan melaporkan aktiviti aktiviti riang yang berlaku di Langkawi. Yang bestnya, ‘kakak’ ni seorang yang ‘happy go lucky’ dan sangat sangat lah, awesome… so, bila dia excited ambik gambar di sana (untuk setiap aktiviti; naik cable car ke, pegi muzium ke, makan ke, etc.), kami turut sama merasakan kegembiraan dia kat sana!! Syokkk tau! 😻👍🏼

Hadiah hadiah surprise mesti tunggu je kat bilik!
Comel betul lah approach Shaklee ni!
Ye lah, cuba bayangkan if si ‘kakak’ tak berapa nak minat or teruja pi sana. Pastu update kat kami ni, cukup syarat je… ish, takkan rasa riang lah kami nak tengok gambar gambar tu kan, sebab ‘si penghantar maklumat’ tu sendiri tak gembira, ya dak??? Tu saya cakap, family kami ni syokkk!! Daripada Mami kami sampai lah ke baby baby baru lahir tu… Sebab kami semua sekepala, sebanyak mana saya ni awak tengok riang dan gembira, sebanyak tu jugak lah keriangan di mata mata siblings Superstars saya yang lain tu. Hmm, Mami kami jangan citer lah, itu lagi periang! If tak, takkan orang cakap, ‘di mana tumpahnya kuah, kalau tak atas nasi?’ (Kami semua ni lah nasi nasi tu… ‘si kakak’ yang pi Langkawi yang update kat kami tu pun, salah satu butir nasi Superstars lah tu!😂)

Seronok tak seronokkk, kami yang dok dapat message dan gambar gambar di Langkawi ni, asal ada notifications message masuk je, beria ia dok tengok phone. Sebab nak tengok apa lagi aktiviti aktiviti yang Shaklee sediakan untuk mereka yang bertuah pi sana tu, excited faham takkk? Macam, uish! Bestnya!! Untung lah si ‘kakak’, satu butir nasi Superstars yang dapat peluang pegi tu! 😅

Daripada cerita dan update ‘si kakak’, saya siap turut sama nak rasa terharu! Memang betul lah, Shaklee ni memang jaga ahli ahlinya, macam tuan puteri!!! 👸🏻 Appreciation untuk siapa yang perform, buat keje bagus (if decide berbisnes)… memang akan dihargai!!!Memang betul lah, Shaklee bukan mengharapkan profit sales semata mata. Memang betul lah Shaklee menitikberatkan ‘humanity’ (kemanusiaan) dan selamat or tidak supplements yang dikeluarkan. Sebab, if organisasi tak kisah pasal staff/distributor/ahlinya, awak rasa logik ke dia nak kisah pasal selamat or tak supplement tu? Betul kan? So, memang saya kagum dan terharu!! Best lah Shaklee ni! 🌿

Dinner untuk semua yang terlibat; sangat awesome!
Bayangkan? Sampai sampai je, disambut dengan paluan kompang?? Ish, terharu lah. If saya kat situ, dah berdrama dah!  Macam sambut pengantin pun ada kan? Atau puteri Gunung Ledang, alaa.. kira macam level level bangsawan lah, kan? Dah lah disambut ketibaan tu macam orang besar besar, orang penting… boleh pulak, masuk masuk bilik lepas check-in, ada hadiah menanti??? Sweet ke tidak??? Sweet sampai boleh pengsannnn kan? So, betul lah saya kata yang Shaklee tu (even Dr. Shaklee sendiri ada lah sangat baik hati & sweet kan? Ingat posting saya before ni? Kat sini 'Apa Istimewa Si Dia, Sampai Saya Sungguh Terpikat Nak Mula Bisnes Shaklee?'), sifat baik hati tu memang ada dalam Shaklee dan produknya sejak dari awal kan? Dan walaupun dah bertahun, tahniah kepada Shaklee sebab masih berpegang teguh pada motto yang sama!!!

Pelbagai aktiviti yang sangat seronok (jeles lah tengok muka awak senyum je, Fatin! Hihi…) dah awal awal disediakan oleh pihak Shaklee. Memang semua picture yang saya tengok, takde satu pun SID yang berduka or bermasam muka! Semua sengihhh je, that made me wonder… ntah ntah, ada door gift bagi toothpaste tak?? Hihi… Semua sengih bersungguh tau dak?? Jeles betul! (Jeles positif ni tapi, macam jeles tapi bangga sebab ada ahli keluarga kita jugak kat sana!). 👍🏼😎

Berdasarkan cerita si ‘kakak’ tu, ni lah dia almost benda benda yang dierang buat kat sana (yang saya rasa, hoi! bestnya!!!):-

🌿 sampai airport (tak sampai Langkawi lagi, okeh!) dah dapat wang saku. Shaklee bagi duit belanja tau? Tak kisah lah berapa, tapi lepas lah nak beli satu bag cekelat!

Bila nampak offer sana sini, mula lah rambang mata!!
🌿 kaki jejak tanah Langkawi, bawak pi shopping cekelat??? Dunia cekelat tanpa sempadan okeh, Langkawi tu!!! Hoi! Untunglah!

🌿 sampai sampai hotel, disambut dengan paluan kompang! OMG! Macam puteri raja okeh?! Awesome ke tak tu?

🌿 sikit sikit dapat hadiah, sikit sikit dapat token (bantal lah, tumbler lah, ish... sweet sangat lah semua tu! ish, jeles lah! 😂)

🌿 makan malam kat hotel yang makanan melimpah ruah, semua benda pun makan tanpa henti! takpe, set kurus kan ada? apa ada hal? ye dak? 

🌿 aktiviti hari ahad disusun rapi dan dah organized lama dah sebab semuanya macam takde masalah and on track! alah, if ada pun kecik kecik, apa ada hal. biasa lah, kite bukan malaikat kan? 

🌿 seronok sangat semua SID yang pegi, sebab dalam gambar nampaknya takde sorang pun yang tahu ‘berduka’ tu apa makna dia, tengok lah gambar kat bawah tu? 👇🏼👇🏼👇🏼

Seronok Fatin dapat berposing dengan Master Lyna Noh
🌿 yang pegi semua level Shaklee pun ada; Mami, Neni, etc. so, sapa yang pegi tu, untung lah sebab boleh jumpa upline upline yang memang susah lah nak jumpa if kat sini kan… bukannya sebab apa, ye lah, lagi atas depa duduk, lagi busy lah mereka tu…, mana lah depa nak tatap muka kita ni kan? tapi, if kita kat sana, boleh lah buat buat terserempak ke ngan Neni kita ke, kan? haih, seronokkkknya!

Walaupun trip to cuma 3 hari 2 malam, bila mereka bertolak pada pagi Sabtu dan akan pulang hari ni… ‘percutian yang singkat tapi penuh dengan aktiviti riang ria’ dah cukup untuk menunjukkan yang organisasi bukan setakat mengaut keuntungan semata mata, itu sebenarnya dah cukup nak buat seseorang manusia itu gembira 😇. Dan saya rasa, itu yang penting daripada benda lain. Kannn?? Betul tak?

Semua SID dapat bersama sama kenal mengenali, best kan?
Untuk Fatin (si ‘kakak’ dan salah satu butir nasi Superstars tu 😂), tahniah!! Awak seorang yang hebat dan update awak untuk kami semua sangatlah amazing sebab bila tengok awak happy kat sana, saya siap boleh tumpang rasa daripada setiap gambar dan message awak tu semua! Seriously, hmm… tak tau orang lain tu rasa ke tak, but saya memang rasa happy!! Rasa nak jadi bagus camtu jugak, so eventually akan dapat reward best jugak, inshaAllah. 😉

Jadi, setakat hari ni… pandangan saya terhadap Shaklee masih sama. Still rasa Shaklee adalah satu satunya organisasi yang tak pentingkan diri sendiri, berperikemanusiaan, hebat, awesome, sangat sangat positif dan yang paling penting, saya bersyukur saya pilih untuk menyertai laluan ini. Alhamdulillah. 

Anda nak juga Daftar Jadi Ahli Shaklee? If berminat, sila hubungi saya melalui salah satu channel di bawah 👍🏼:-

FB - Lisa Najiha Halim (Cik Lisa Wangi)
IG - @ciklisawangi
Tumblr - @ciklisawangi
Blog - http://ciklisawangi.blogspot.my

Tel - 012-2195363
Emel - shaklee.najiha@gmail.com

Terima kasih dan assalamualaikum!

Related Articles

0 comments: