In bisnes online shaklee Cara Daftar Jadi Ahli Shaklee Daftar Jadi Ahli Shaklee Daftar Jadi Ahli Shaklee Online Jom Daftar Jadi Ahli Shaklee Superstar Shaklee tsunami shaklee Ultimate 5

Bisnes Shaklee Bantu Saya Tangani Kenaikan Kos Sara Hidup

Daftar Jadi Ahli Shaklee dengan saya
dan awak tak akan menyesal, inshaALLAH.
Saya nak ajak awak Daftar Jadi Ahli Shaklee ni. Jom. Awak nak tak? Sejak dua menjak ni, banyak betul kita dok dengar isu harga barang naik. Harga petrol naik. Semua harga lah naik. Gaji je tak naik naik ya? Benda ni lama dah berlanjutan, even masa saya masih lagi bekerja dan berpendapatan tetap. Tapi sejak saya berhenti kerja lepas beberapa tahun Daftar Jadi Ahli Shaklee dan lepas tu pulak mula bina tapak dalam Bisnes Online Shaklee saya, perkara yang sama still lagi kedengaran dan berlanjutan. Lagi lah rasa impak yang besar tu, lebih lebih lagi masa awal awal tu saya tak berpendapatan tetap kan? Macamana nak menghadapi hari hari mendatang tanpa wang di saku, ye dok?



Masa mula mula saya nak start Bisnes Online Shaklee saya tu, saya mengaku saya ada rasa was was. Skeptikal. Tak begitu nak yakin yang saya mampu nak dapatkan keuntungan dari Bisnes Online Shaklee saya ni. Ye lah, lagi lagi pulak saya ni mana lah ada background bisnes kan? Dulu sibuk kerja construction. Ukur bangunan dan harga sana sini. Completely berbeza dengan nature Bisnes Online Shaklee saya ni. Pada saya, mungkin lepas setahun dua, baru lah tiba masa nak menuai bonus Shaklee yang sekepuk. Yang sebanyak 4 angka. Nak dapat RM 800 hingga RM 1000 pun saya rasa agak mustahil. Tapi, sebab saya yang pilih untuk berhenti kerja. Nak merungut atau menyesal, dah takde gunanya kan? Apa yang saya tahu, saya nak buat bisnes dan dapatkan pulangan yang banyak. Semua yang nak buat bisnes mesti ada rasa macam tu kan? So, masa tu saya cakap kat diri sendiri, redho je lah. Setahun ke, dua tahun ke, kau yang pilih nak sakit sendiri. 

Ini apa yang berlaku bila harga
barang asyik NAIK!!!
Kenapa saya pikir senegatif tu waktu tu? Sebab masa tu, saya fikir… sapa lah saya ni? Takde sapa pun kat luar sana tu kenal siapa saya. Dengan takde background bisnes, lagi lah saya dok pikir negatif tak habis habis. Memang yang selalu bermain kat kepala otak saya ialah: saya ni bukan tahu bisnes. Saya tak tau semua produk Shaklee. Saya bukan ada contacts yang banyak / ramai pun untuk mintak jadi customer saya. Saya ni walaupun pok pek, tapi sumpah saya ni malu sikit bab nak jumpa orang asing. Lagi lagi nak cerita pasal produk. Huish! Malu lah nak buat semua tu. Pastu macam biasa lah… tanam banyak banyak assumption sendiri yang tak mungkin ada orang nak beli. Mungkin mereka tak mampu? Mungkin jugak mereka tak kenal saya so lagi lah tak mungkin nak Beli Produk Shaklee dari saya ni kan? Ada berapa ribu Pengedar Sah Shaklee kat luar sana? Setakat saya sorang ni? Yang orang tak kenal? Kenapa mereka nak beli dari saya? Mustahil kan?

Tapi, benda yang paling saya pasti. Saya tahu sangat kenapa saya nak sangat bina Bisnes Online Shaklee saya. Saya nak DUIT. Saya ada banyak benda nak buat dengan DUIT. Tipu lah kalau ada orang cakap, duit tu tak penting. Tipu jugak lah kalau orang cakap, duit tu bukan segalanya. Weh! Nak masuk toilet awam pun kena pakai duit tahu tak? Nak naik train kena pakai duit. Nak naik bas? Mesti lah duit. Even awak drive pun, nak isi petrol boleh bayar pakai rambut ke? Boleh pakai bulu mata ke? Atau just senyum semanis yang mungkin dan terus dan dan boleh isi petrol full tank? Tak boleh kan? 

Walau skeptikal macamana pun saya masa tu; saya tahu kenapa saya nak bina Bisnes Online Shaklee saya ni. DUIT lah penggerak saya terus ke hadapan. Terutamanya, sekarang ni bila semua harga barang pun di paras tertinggi, teratas sekali. 

Tahu apa jadi? Bulan kedua saya berbisnes, syukur kepada ALLAH yang satu. Saya naik rank dan akhirnya menerima bonus 4 angka pertama saya; RM 2000!!! Tak perlu nak tunggu setahun atau dua. Bulan kedua je dah dapat enjoy bonus 4 angka! Nampak macam tak logik ya? Takkan lah baru baru je buat, terus dapat bonus setinggi tu? Memang lah tak dapat nak beat gaji bulanan saya waktu keje dulu. Tapi, bulan kedua! Bulan kedua dah dapat 4 angka income? Dengan takde pengalaman dalam bisnes langsung? Walau tak tau / hafal semua produk yang Shaklee ada? Macamana boleh buat semudah tu? Dan pada permulaan langkah untuk naik rank sebagai Supervisor (level paling rendah as a Leader)!!! Mana tak terharu? Terharu habis lah kiranya! Untuk naik rank tu, saya kena buat sales at least RM 10000 ke atas tahu dak? Awesome ke awesome? Best kan? Baru saya sedar; tak mustahil untuk kita dapat achieve bonus sehebat tu walau takde ilmu yang penuh di dada terutamanya product knowledge tu. Although saya waktu tu rasa super-loser lah jugak sebab tak berapa nak pandai tentang produk tau?

=============

Saya akan pastikan awak NAIK!
Apa motif saya bawak awak jalan jalan down the memory lane dengan saya ni? Waktu saya nak mula bina Bisnes Online Shaklee saya tu? Oh chup! Lepas dah buat bisnes ni secara mendalam; saya kaji sesuatu tentang bisnes. Untuk jangka masa panjang, kita patut lihat semua ni sebagai MEMBINA BISNES while kalau kita just mahu hot hot chicken poop (baca: hangat hangat tahi ayam) semata mata, then kita boleh gelar aktiviti jadi Pengedar Sah Shaklee ni sebagai MEMBUAT BISNES. Sekarang? Sekarang dah tentu saya YAKIN yang saya lebih berminat untuk MEMBINA BISNES - di mana saya lebih ke arah membina future yang cemerlang dunia dan akhirat  dan bukan setakat nak kaut untuk untuk satu satu bulan tu saje. (Faham ke? Harap harap faham lah supaya takde lah saya rasa pengsan terkial kial sebab dah bagi ajaran sesat kat awak kan? Hihi). 

Bagi saya; memandangkan semua barang dah naik sana sini, keperluan untuk ada DUIT yang banyak tu adalah SUPER-PENTING! Nak harapkan gaji boss kita bayar? Tak akan pernah cukup sebab barang akan naik berulang kali dan by mid of the month je, saya rasa habis terus dah duit untuk terus kehadapan kan? 

Atas sebab ni lah jugak saya nak ajak awak untuk Daftar Jadi Ahli Shaklee. Awak tak akan menyesal. Kalau saya ni yang lekeh dan takdok ilmu langsung dalam berbisnes pun masih boleh buat, apatah lagi awak yang ntah ntah ada lagi banyak kelebihan dari saya? Kalau awak tak tahu sekali pun, awak ada saya! Saya akan train awak macamana mentor saya, Mami Salwa train saya sebelum ni. Mentor saya tahu apa BIG WHY saya bila mula berbisnes, sebab tu dia asah bakat yang saya ada untuk kebaikkan saya, dan tup tup je, bulan kedua saya dah dapat duit dari Shaklee. 4 angka tahu? It’s considered a lot to comeone like me who is not really in the market for doing business kan? 

Bila awak Daftar Jadi Ahli Shaklee dengan saya; saya akan jaga awak. Saya akan supply awak dengan semua information yang perlu, one step at a time! Tak perlu nak pikir or stress sebab product knowledge tu jugak sebab saya tahu ia bukannya MAGIK untuk terus absorb information tu, kan? Pelan pelan lah. Saya pun pelan pelan. Saya berani janji; awak bagi komitmen awak kat saya dan sebagai balasan, saya akan curah setiap ilmu yang saya pelajari untuk awak turut sama bersinar macam saya, inshaALLAH. Memang ada ramai Pengedar Sah Shaklee kat luar sana tu; so kenapa WAJIB buat keputusan untuk pilih saya but no one else? Sini awak boleh tengok saya dah list siap siap untuk awak; 5 Kelebihan Beli Produk dan Daftar Jadi Ahli Shaklee Dengan Saya sebab dah penat penat saya siapkan untuk awak digest offer saya ni. Hihi.

=============

Awak takkan menyesal. Toksah nak tunggu dua tiga hari nak fikir tau! Awak boleh WHATSAPP “NAK JOIN SHAKLEE” ke 012 2195 363 (cik lisa) cepat cepat, SEKARANG!!!

Dan saya jugak akan CEPAT CEPAT call awak untuk discuss semua hal yang jadi tanda tanya dalam kepala awak tu dan terus mendaftar (bila awak dah decide nak join). 

Impian jadi kenyataan tau!
Bukan borak kosong tapi REALITI.
Saya boleh bantu awak!
(Perlu ditekankan jugak: kalau awak WHATSAPP saya tu, awak tak obliged / disyaratkan untuk terus Daftar Jadi Ahli Shaklee dengan saya pun. Kita boleh berbual bual je, saya akan jawab soalan soalan awak tentang Shaklee, pengalaman saya makan Shaklee sebelum saya decide untuk MEMBINA BISNES DENGAN PRODUK SHAKLEE!!! Tak pernah ada paksaan and will never be.)

Seronok kan? KENAPA NAK FIKIR FIKIR PANJANG LAGI? 

Teruskan niat di hati tu untuk WHATSAPP “NAK JOIN SHAKLEE” ke 012 2195 363 (cik lisa) SEKARANG JUGAK!!! 

Dan, saya akan CEPAT CEPAT BANTU AWAK DAN ASSUMPTION AWAK DALAM OTAK TU SEKARANG, OKAY? DEAL TAK? 

Okay, itu sahaja buat masa ini. Semoga awak CEPAT CEPAT kosongkan minda daripada ANASIR JAHAT, NEGATIF hasil nukilan para SYAITONS, dan mari lah Daftar Jadi Ahli Shaklee dengan saya HARI INI!

Terima kasih dan assalamualaikum! 


Related Articles

0 comments: