In bisnes shaklee Bisnes Shaklee Online Daftar Ahli Shaklee Daftar Jadi Ahli Shaklee Perancangan Strategik Untuk Bisnes Shaklee Saya Superstars Shaklee The Orchids tsunami shaklee

Perancangan Strategik Untuk Bisnes Shaklee Saya

Walaupun baru setahun jagung (masih tak faham sampai sekarang kenapa nak kena kaitkan dengan jagung!) mula Bisnes Online Shaklee, Cik Lisa ni seseorang yang bercita cita tinggi. Kadang kadang ada je tohmahan yang ‘dilemparkan’ secara halus atau kesat, bila rata rata orang mempertikaikan impian Cik Lisa nak gapai bintang di langit. Selalu jugak orang kata, 

“Eh… budak genit ni, acah acah pandai, macam lah pandai sangat. Nak jual karipap pun entah entah tak reti. Entah entah, buat karipap pun fail!”

Haa… kalau Cik Lisa ni jenis yang negatif selektif; mesti dah horror dan gigit jari sambil nangis di bucu katil! Tapi, Cik Lisa sahut cabaran mereka tu dan usaha sungguh sungguh dari hari ke sehari untuk jadi yang lebih baik dari hari ini. Lepas tu kan, untuk ‘clarification’, tahu ke Cik Lisa ni pandai buat karipap lah! Siap kelim comey comey cuma tak ambik lesen gerai je nak menjual tepi jalan petang petang. Ha, jangan tak tahu tu. (Nanti Cik Lisa post gambar karipap yang Cik Lisa buat time kat Abu Dhabi untuk buka puasa kat Abu Dhabi sebab teringin. Hiks).

Dan walaupun sekarang ni baru je jangkau ke bulan Mac 2017 dan Cik Lisa baru je join bulan November 2016 hari tu, Cik Lisa tetap rasa bersemangat macam mereka yang dah lama bertapak di dunia Shaklee; berkobar kobar. Memang lah orang kata,

“Eleh. Kau tu baru bilis kecil. Toksah berangan nak berenang di lautan luas lah! Tak layak!!!”


Ni lah karipap Cik Lisa buat kat Abu Dhabi
from scratch untuk berbuka posa! From scratch okeh!
😅
Siapa kata Cik Lisa tak layak? Tahu ke Bisnes Shaklee ni yang syoknya sebab tak kisah awak tu baru atau lama, awak tetap ada hak untuk maju ke hadapan selagi awak berusaha sehabis baik! So, sapa buat, dia lah yang dapat. Sapa duduk diam acah acah tunggu bulan jatuh ke riba, ehem ehem, sengih je lah bila orang lain maju jaya dari awak ya! Hiks.

Macam semua orang dah tahu, Cik Lisa ni kan part of team Superstars Shaklee. Itu team Upline saya di bawah pimpinan Mami Salwa. Saya juga ada Neni, Neni Lyna Noh. Itu Super Upline saya dan saya juga part of iReach Family. Keluarga kecik yang saya baru bina, ialah The Orchids & Orchid Warriors! Again. Walaupun team Cik Lisa ni baru setahun jagung, tapi kami bakal mengaum mula dengan bulan ni dan akan datang. 

Cik Lisa tak tahu lah dengan orang lain kan. Tapi, bila Cik Lisa dapat sokongan dari Master Lyna, Master Salwa dan dari anak anak bisnes Cik Lisa sendiri… semangat Cik Lisa makin meluap luap nak berjaya dan lebih hebat! Dan semua orang pun dah tahu kan? Impian Cik Lisa untuk tahun ini, tahun 2017; Cik Lisa akan rangkul gelaran Master Coordinator Shaklee, inshaALLAH. Amin. 

Dan di akhir tahun ni jugak; anak anak bisnes Cik Lisa aka Mommy Lisa ni akan maju dari sekarang. Mungkin Key Coordinator! Tapi, kalau Master Coordinator pun lagi baik! Kita sama sama naik pentas amik award, gittew!!! Mommy Lisa dan anak anaknya. Hiks.

Orang kata; impian Cik Lisa tu bagaikan nak gapai bintang bintang di langit. Mana nak sampai dari ruang tamu rumah ni kan? Sapa kata tokleh? Sapa? Cuba cerita sikit? 

Impian tu tak perlu pakai duit pun kan? Siapa siapa saja boleh nak berimpian; tunggu masa nak gerakkan dan realisasikannya je yang selalu bantutkan impian tu dari jadi nyata! Tapi, Cik Lisa taknak gittew. Tak baik bila kita ada anak anak yang percayakan kita untuk bimbing mereka jadi lebih berjaya lagi dan lagi. So, Cik Lisa akan bantu mereka sedaya Cik Lisa mampu. 

Itu hadiah yang akan Cik Lisa hadiahkan pada anak anak bisnes Cik Lisa. Mommy takkan hampakan you all tau! Sebab Mommy nak kita sama sama berjaya dan jadikan ini saham dunia akhirat kita. So, let’s besarkan dan luaskan empayar bisnes kita di bawah team Mommy Lisa ni; The Orchids & Orchid Warriors! 

Dan untuk team Shaklee yang lain; all the best dengan Bisnes Shaklee masing masing ya? Tapi, 

"Jaga jaga ye Cik Salmah… The Orchids & Orchid Warriors bakal mengaum bermula bulan ini! Aum, aum, aummm!!!

Terima kasih untuk semua dan assalamualaikum. 

Salam mesra ❤️,

Cik Lisa Wangi😘 

Related Articles

0 comments: