In bisnes shaklee istimewa pengedar shaklee wangsa maju superstars tsunami tsunami shaklee ultimate5

Apa Istimewa Si Dia, Sampai Saya Sungguh Terpikat Nak Mula Bisnes Shaklee?

Pada kebiasaannya, semua orang takkan lupa saat dia jatuh cinta.

Lumrahnya, detik bermakna tu tak mungkin boleh dilupakan dan akan tetap tersimpan dalam hati kan? Lagi lagi, bila hati berbunga bunga dan rasa inilah dia, yang satu. Betul kan?

Hubungan cinta biasanya dikaitkan antara lelaki dan perempuan. Macam hikayat dulu dulu, anak raja yang kaya raya dan si dara kampung yang miskin, Cinderella dan putera raja kacak, Aishah dan Iskandar (Lara Aishah), Warda dan Ejaz (Suri Hati  Mr. Pilot) dan macam macam contoh yang lain kan? 




Detik pertama bila saya betul betul jatuh cinta dengan Shaklee adalah bila:-

💞 DIA JANJI DAN DIA BUAT
Dr. Shaklee berpegang teguh pada prinsipnya, ‘a lifetime of a better health’ dan dia berjaya kotakannya bila dirinya sendiri yang disahkan seorang pesakit TB telah berjaya hidup selama 91 tahun sebelum dia meninggal dunia

💞 DIA AMIK TAHU PASAL SAYA
Dr. Shaklee betul betul mengambil berat tentang pengguna produk Shaklee, bila semua produk Shaklee diwajibkan melalui Landmark Study (kisah penuh tentang Landmark Study Shaklee boleh didapatkan dalam FB posting saya tu) sebelum sesuatu produk dibenarkan dijual kepada umum

💞 DIA JUJUR DAN IKHLAS
Dr. Shaklee memastikan setiap vitamins yang dipasarkan adalah seperti yang ditulis di botol setiap vitamins; contohnya, berkait rapat dengan item di atas, memandangkan dia mempunyai rekod tentang vitamin pertamanya yang dikaji selama 41 tahun sebelum dia membuka company nya untuk menghasilkan vitamin ini (i.e. Vitalized Minerals - dan dipendekkan kini menjadi Vitamins) dan kini, vitamin ini masih lagi dijual sebagai vitamin yang tertua dihasilkan oleh Shaklee dan dikenali sebagai Vitalea

💞 DIA TAK MAIN KAYU TIGA
Dr. Shaklee tidak menggunakan apa apa bahan kimia untuk menghasilkan vitamin nya kerana dia pernah berkata yang dia tak berminat nak menyembuhkan penyakit tetapi untuk membina kehidupan (‘The doctors are trained to treat disease, but I am interested in building health’)

💞 DIA JAGA MARUAH DIA
Dr. Shaklee tidak tergesa gesa membina empayarnya bila pejabatnya terbakar pada tahun 1929 dan semua nota nota nutrisinya selama ini hangus, hancur dan hilang macam tu je. Dia mengambil masa untuk bercuti dengan keluarganya across the country sebelum memutuskan untuk mulakan bisnes Shaklee, menunjukkan yang dia menjaga maruahnya dan hanya mulakan bisnes dia bila dia betul betul dah bersedia (bukan setakat tangkap muat macam most of the boys these days kan???)

💞 DIA CEKAL DAN TAK PUTUS ASA
Sudah lah Dr. Shaklee ni sabar orangnya, pastu dia betul betul tak putus asa dan cuba lagi dan lagi; bayangkan pejabatnya hangus bersama hasil kerja dia kan, nota nota penting? Lepas tu pulak, bila dah settle kat tempat baru dan mula nak buat bisnes tu (and dah buat pun eventually…), bini dia pulak meninggal dunia lepas terlibat dengan accident!

Tak campur lagi masa dia kecik bila Doktor dah mengesahkan kat ibu bapa dia yang dia tak mungkin hidup lama sebab dia ada TB! Cuma ada beberapa tahun untuk hidup, tapi sifat tak putus asa mak bapak dia dan obviously kecekalan dia nak teruskan hidup tu (maybe positive vibes dari mak dia masa kecik yang bagi dia kekuatan untuk hidup kan?) berjaya sebab dia mati hanya bila dia berusia 91 tahun!!! (1894-1985).

Saya yang masalah ke, or Dr. Shaklee memang ada iras Tony Stark? 😂
Sweet kan? Masa mula ambik produk Shaklee tahun 2013, macam biasa lah. Mesti ada rasa skeptical. Jadi, mesti ada rasa was was and tak percaya mana. But beberapa bulan dan setahun lepas tu, saya mula nampak apa yang Shaklee cuba bagitau. Ya, produk ni lain dari yang lain. Produk ini lah yang saya cari selama ni (based on alasan kat atas tu). 

Sapa yang tak happy bila cinta hati kita ialah yang terbaik??? Kan???

Dari hari ke hari, macam macam benda menarik yang saya dapat tentang Shaklee, syarikatnya dan pendirian organisasinya. Dan sebab ni jugak lah saya masih di sini dan rasa lebih confident untuk teruskan menjadi Pengedar Shaklee Wangsa Maju (dan kawasan sekitarnya). Kira macam, peniup semangat untuk teruskan usaha murni saya ni.

Nak buat bisnes Shaklee ni, bukan semata mata sebab untung tapi untuk berkongsi produk yang hebat dengan mereka yang memerlukannya. Ini pun satu ibadah kan? Bantu orang. Best lah camni. Kann?


Nak tau apa dia??


🌿SHAKLEE SERIUS NAK PASTIKAN PRODUK NI SELAMAT APA APA HAL PUN

Vitalised Mineral (vitamin pertama Shaklee) menjalani ujian/kajian selama 41 tahun sebelum disahkan selamat untuk dijual kepada umum (selama tu jugak dia conclude kan yang takde sapa yang sakit/rosak buah pinggang, rosak liver, etc. baru dia yakin nak jual kat orang!  - ada ke, supplements yang berlonggok di pasaran dan online yang cakap mereka buat kajian produk sampai 40 tahun sebelum they started selling??

Tak payah pegi jauh lah, tengok macam teh teh dan supplement untuk kurus. Rasa rasa, mereka ada jalankan kajian tak nak pastikan benda tu selamat tak??? Sekarang memang tak nampak, but 20-30 years from now??? Details pasal Landmark Study Shaklee boleh dibaca FB posting saya. 



🌿SHAKLEE GUNA SEKURANG KURANGNYA RM1 BILLION SETIAP TAHUN UNTUK R&D

Tak hebat ke tu?? Ubat kurus di pasaran tu, ada spend duit untuk kajian tak? Cuba pikir pikirkan. Betul. Memang dierg murah, tapi kualiti supplement tu? Tahu dari mana? Asalnya? Bahan bahan dia?



🌿SHAKLEE TAK RASA KEPENTINGAN NAK PROMOSIKAN PRODUK GUNA ARTIS TERKENAL DAN MAHAL

Memula, dah la spend sampai RM1 billion untuk R&D?? Sebab nak bagi kita selamat? Pastu, ni tahu pulak tak nak guna artis untuk promosi?? Kenapa? Sebab dah habis duit untuk R&D?



Dalam masa membaca blog saya ni, ada tak dalam hati awak tu berdebar debar sesangat, macam perasaan masa kecik dulu bila makan gula banyak banyak (sugar rush!) sebab ada rasa dalam hati untuk Daftar Jadi Ahli Shaklee sebab nak sama sama menikmati kelebihan yang hebat dan salah satunya ialah dapat beli Shaklee Dengan Harga Ahli yang sangat berbaloi? 

Tunggu apa lagi? Sila Daftar Jadi Ahli Shaklee cepat cepat dan dalam masa beberapa minit, inshaAllah... awak akan menjadi ahli Shaklee. Senang kan dengan adanya internet?




Tak.

Dia rasa sebab supplements Shaklee guna natural ingredients dan ‘it does what it says on the bottle’, dia yakin yang semua orang akan rasa perubahannya, dan instead of artis terkenal jadi model produk nya, dia rasa sapa sapa pun layak untuk jadi model produk dia!

Sebab ‘kita makan, kita tahu’. Tak perlu nak guna artis nak tarik pelanggan, tapi keberkesanan setiap supplement tu sendiri mampu nak tarik customer baru! Tak perlu nak guna taktik artis kan?

Maksudnya, indirectly dia nak cakap, setiap orang ni dah cantik secantiknya, dan kita tak perlukan artis untuk promosikan produk ni sebab kita jujur dan ikhlas and macam kata orang putih, ‘what you see is what you get’

Haihhh! Tak valid lagi ke alasan kenapa saya terlalu kagum dan amazed setiap kali benda baru yang saya tahu pasal Dr. Shaklee, motto nya dan produk produk nya? Haihh! 

Setiap kali pun macam jatuh cinta kali pertama. 

Ish. Pengsan.

Chup! Awak pun nak rasa sebaik apa yang saya rasa sekarang? Awak pun nak jadi part of keluarga Shaklee Superstars kami yang sangat penyayang dan hebat ni??

Ada rasa seronok timbul dalam hati untuk Daftar Jadi Ahli Shaklee dan lepas tu boleh beli Shaklee Dengan Harga Ahli yang menarik tu??? Ha, apa lagi? Tak yah nak tunggu lelama lah. Sila Daftar Jadi Ahli Shaklee segera okay dan kami akan guide awak satu demi satu, inshaAllah.

Terima kasih.


Related Articles

0 comments: