In Anti-Penuaan bisnes online shaklee Cara Daftar Jadi Ahli Shaklee Daftar Jadi Ahli Shaklee Online family Superstars Shaklee tsunami shaklee vivix

Produk Shaklee Pertama Untuk Mama

Bila seseorang tu mulakan sesuatu yang baru, rasa seronok tu mesti ada. Tak mungkin tak seronok kan? 


Itu perasaan yang sama macam masa kita kecik kecik dulu, bila one day kita dapat toy baru! Hmm, tak pandang dah the other toy yang dok main selama ni. Seronok dengan toy baru tu. If it’s a doll, sibuk lah dok kendong doll tu ke hulu ke hilir.

Time makan, dok kelek ke doll tu. Mama nak bawak pegi toilet untuk mandi, seret ke doll baru tu. Kiranya macam kawan baru lah. Usung ke sana ke mari. Dia lah kawan berbual, kawan nak mandi, kawan makan.

Doll yang lama tu, bawah meja ke, dalam kotak toy ke, sapa pun tak tau. Ye lah, orang dah ada kawan baru kan. Lupa lah ke dolly lama tu. 


Or contoh insiden lagi satu, nak cerita pasal macamana seronok and teruja nak cerita pasal benda yang best. Yang kita kagum and kita adore. Yang kita berminat dan memang tu lah yang amik kita punya attention and itu lah satu satunya benda penting dalam hidup kita buat masa tu. 


Tak semestinya orang; benda yang penting dalam hidup kita tu. Boleh jadi benda? Boleh jadi haiwan lain? Tak semestinya jugak yang pertama. Mungkin yang terakhir? Sebab sesetengah orang akan beranggapan yang, benda penting dalam hidup dia buat masa tu ialah boyfriend dia yang pertama (sebab tu lah kali pertama dia ada boyfriend, ni contoh ni).

Tapi, lepas tu dah berpisah pulak? And selang 3 bulan lepas tu, jumpa plak dengan si Mamat ni, jadi lah boyfriend ke-2 dia? And kawen dengan si Mamat akhirnya. So, bila orang tanya dia, oh, so sapa yang penting dalam life dia sekarang? And dia jawab si Mamat.

Tapi, Mamat tu boyfriend ke-2 dan suami dia yang sah sekarang ni. Apa yang saya cuba nak cerita ialah; kedudukan atau pun ‘sequence of turn’ sesuatu itu samada manusia, haiwan atau pun benda, taklah menjamin yang itu adalah yang terbaik.

But dengan apa yang kita akhiri (inshaAllah, dengan izin Allah), itu lah keseronokkan yang sebenar. Itu lah perasaan yang tulus, kegembiraan yang ikhlas lah kata orang. Kan? 


Macam berbisnes Shaklee yang saya baru saja join ni; macam yang saya ceritakan tempohari dalam posting ‘Saat Aku Mulai Berbicara, Semuanya Jadi Nyata’, semua ni berlaku sangatlah pantas, sekelip mata! Biasa orang tua tua cakap, ‘pejam, celik, pejam, celik… dah hari Jumaat’, kira nak tunjuk benda tu berlaku sangat cepat kan?

Sama lah dengan apa yang berlaku antara saya dengan Shaklee. Macam ada magnet. Macam memang patutnya dah jumpa dari dulu lagi, tapi ‘keadaan tak mengizinkan’ agaknya! 

Saat saya mula mengenali Shaklee dan pengasasnya, macam yang saya panjang lebar ceritakan pengalaman dan kisah hidup dia di posting tempoh hari, ‘Jodoh Tak Ke Mana, Kata Orang Orang Tua’, baru saya ketahui yang bukan saja vitamins Shaklee ialah sumber supplements yang hebat memandangkan supplements Shaklee adalah disahkan ‘HALAL’, jadi kita takkan ada rasa was was atau teragak agak untuk mengambil dos harian yang perlu kan?

Malahan, rupa rupanya, pengasasnya juga adalah seorang manusia yang hebat! Hebat dari segi pemikirannya yang selalu positif, memandang semua cabaran dan dugaan untuk dia cuba lagi, lagi dan lagi!

Karakternya yang tidak mudah putus asa tu ditambahkan dengan kepandaiannya menghasilkan supplements Shaklee all these years, memang betul buat kan saya rasa, ‘hey, betul lah langkah aku kali ni’. 


Cuba fikirkan statement ni; dah lah supplements dia mmg worth every penny. And dapat tahu pengasasnya pun ialah seorang yang begitu positif, ish.. tak bangga ke? Maksudnya, ini mmg sesuatu yang hebat kan? 

Bermula je menjadi ahli (tapi tak start nk berbisnes waktu tu - ‘Saat Aku Mulai Berbicara, Semuanya Jadi Nyata’,), saya pun sibuk nak suruh ahli keluarga cuba supplements Shaklee. Masa tu saya bukan nak berbisnes pun; tapi tak tau kenapa, mungkin sebab ada terdetik di hati saya, yang benda baik mesti nak kongsi kan?

Dan lepas beberapa bulan dengan Shaklee, saya yakin produk ni worth nak share. Ya, family saya ialah orang orang tersayang saya. Masa tu (dan kini!) saya memang takde lah boyfriend ke, tunang ke, but cuma ada ahli keluarga dan kawan kawan saja.

And Mama saya adalah orang yang paling rapat dengan saya, rasanya? Especially bab bab supplements ni. Hihi. So, apa lagi? Mulakan eksperimen tikus putih lah, kan?

So, mesti nak tahu apa supplement Shaklee pertama yang saya beli untuk Mama saya? 



VIVIX. Yes, itu lah supplement yang saya beli untuk Mama saya. Dulu masa beli dari orang lain dan masih bukan ahli, saya tak amik VIVIX.

Tapi, lepas jadi ahli dan dah baca macam macam review online, makin lama makin seronok tengok contents dia, testimonial customers lain, apa kisahnya VIVIX ni, buatkan saya rasa macam nak kena try, rugi tak cuba kan?

Dan bila dapat tahu yang VIVIX bukan saja supplements untuk satu jenis isu kesihatan tapi lebih daripada tu. So, I did. Beli lah saya and dia masih lagi menggunakan VIVIX sampai hari ni dan of course lah, tambahan beberapa supplement lain lagi. 


Macamana dengan awak? Suka tak VIVIX? Or apa produk Shaklee pertama yang awak beli? ⁉️


Oh, jika awak belum pernah cuba mana mana produk Shaklee, apa kata awak call / Whatsapp saya di 012-2195363 untuk maklumat lanjut tentang Shaklee. Tapi, if awak lebih selesa nak jumpa face to face, saya takde masalah. Mana mana yang mudah untuk awak, mudah lah untuk saya. 

Atau, awak rasa teruja untuk turut sama jadi ahli keluarga Shaklee bersama saya? Dah tentulah boleh!! Sangat sangat digalakkan. Apa perlu awak buat? Tak susah, sebab awak perlu luangkan seminit untuk hantarkan Whatsapp / SMS ke 012-2195363 dan taip ‘SUPERSTARS FAMILY’. Itu saja. Senang tak?

If rasa awak lebih selesa untuk mendaftar secara online, jangan risau. Saya dah siap siap pikirkan untuk awak. Jadi, jika awak berminat untuk Daftar Jadi Ahli Shaklee sebab kelebihan untuk beli Shaklee Dengan Harga Ahli... senang saja. Jangan tunggu lama lama ok? Terus je Daftar Jadi Ahli Shaklee hari ini!

Sebagai penutup, saya nak tontonkan testimonial fungsi 'anti-penuaan' VIVIX: ini video Mama saya sewaktu kami menyambut hari jadi nya yang ke-61 baru baru ini. Mama saya ialah seorang wanita berumur 61 tahun tetapi seringkali dianggap jauh lebih muda setiap kali disapa makcik makcik lain yang seusia dengan dia!

Ini living-testimonial, yang sah dan benar dan yang penting, bukan artis untuk dijadikan model produk yang hebat ini. Berminat? Hubungi saya, ya?




Jadi sampai sini saja buat masa ni dan terima kasih sebab sudi jenguk Blog saya ni, okY? Jangan lah singgah kali ni je, lepas ni jemput jemput lah lagi. 

Terima kasih semua. 

Related Articles

0 comments: