In Beli Produk Shaklee bisnes online shaklee Daftar Jadi Ahli Shaklee Jom Buat Bisnes Shaklee Superstars Shaklee superstars tsunami tsunami shaklee

Kedai Shaklee Saya: 3 Tips Mudah Untuk Mulakan Bisnes Online

Orang cakap nak buat Bisnes Online senang? Mudah? Memang mudah. Saya buat Bisnes Online Shaklee saya sangat mudah. So, sini saya nak kongsi 3 Tips Mudah Untuk Mulakan Bisnes Online:-

  • PERLU ADA TELEFON BIMBIT UNTUK SENANG BERHUBUNG DENGAN PROSPEK ATAU CUSTOMER ON-THE-GO
Sejak saya Daftar Jadi Ahli Shaklee dan buat keputusan untuk buat ini sebagai bisnes full-time saya, saya memang tak pernah berenggang dengan laptop mahupun telefon bimbit saya. 

Samada saya akan gunakan internet melalui telefon bimbit saya untuk berhubung dengan prospek mahupun customer yang sediada, untuk berbincang atau mengadakan konsultasi eksklusif dengan mereka, ataupun untuk mencari informasi penting tentang produk dan nutrisi lengkap dari laman web sesawang yang boleh dipercayai untuk dikongsikan dengan mereka terutamanya prospek. 

Bila dah Daftar Jadi Ahli Shaklee ni dan buat bisnes online, saya rasa saya semakin mengikuti peredaran teknologi moden zaman sekarang ni tau. Hihi. Ke sana ke mari dengan laptop dan telefon tu. Tak lepas tangan lah, kiranya. Dulu saya ingat bila kerja sendiri ni, boleh comot comot je kan? Tapi, saya rasa macam makin bergaya moden! Wanita bekerjaya alaf baru lah katakan!


  • PERLU ADA MEDIUM UNTUK CATATAN INVOIS/RESIT DAN REKOD PROSPEK ATAU CUSTOMER ‘AVAILABLE ANYTIME’ UNTUK DIRUJUK
Catatan dan invois order dan resit pun saya guna online. Dah kata pun Bisnes Online Shaklee saya kan? Mesti lah nak semua pun guna online. Benda macam ni pun dah diterangkan oleh mentor saya dalam kelas offline dan online yang saya masuk, Cara Nak Buat Bisnes Online yang perlu untuk menjadi seorang Pengedar Shaklee Online yang sistematik.


Dan apa yang akan buatkan customer pilih saya sebagai The Only One dan bukan pengedar yang lain. 

Lagipun, bila saya gunakan secara online, senang saya nak track, cuma mana yang perlu je saya akan print dan simpan dalam file. But selalunya, semua akan tersimpan rapi dalam laptop saya dan juga telefon. Invois dan resit ni pun, akan dihantar kepada customer melalui emel mereka, so mereka ada rekod sama macam yang saya ada. 

Kan senang tu? Lepas tu, kita takkan terlimit untuk duduk kat satu satu tempat saje, tapi boleh ‘mobile’ dan bisnes still berjalan. Seronok kan macam tu? 

Sebab untuk guna sistem manual, hardcopy, kertas dan pelbagai fail, itu akan susahkan saya dan makin lama saya buat bisnes ni, nanti kereta saya jadi almari fail lah pulak! Hihi…

Hari tu boleh lah bergerak cara perlahan kan… sebab baru nak bertatih, tapi untuk jangka masa akan datang? Apa yang saya perlukan nak jadi kan benda ni semakin mudah nak diuruskan? 

  • PASTIKAN ADA TALIAN INTERNET YANG AWESOME UNTUK TELEFON BIMBIT SUPAYA TAKDE ALASAN UNTUK ‘LINE TAK CLEAR’ ATAU ‘LINE TAK BERAPA NAK ADA’
Saya dah berpuashati dengan apa yang ada sekarang. Untuk Bisnes Online Shaklee saya  ni, alhamdulillah saya rasa rata rata customer saya masih lagi berpuashati dengan servis yang saya sediakan, dan semua ni dilakukan secara online most of the time. 

Saya kisahkan mereka so tak kisah lah apa jua cara yang saya pilih, samada online mahupun offline, niat saya baik nak tolong mereka, mungkin itu la sebab Kenapa Mereka Pilih Untuk Beli Produk Shaklee/Jadi Ahli Shaklee Dengan Saya agaknya? 

Apa apa pun saya bersyukur. 


Sekarang ni, saya guna iphone 6 sebagai telefon bimbit saya yang memang ada internet: yang saya gunakan Maxis PostPaid berserta line internet untuk memudahkan kerja saya berhubung tak kira dimana. 

Dalam masa yang sama, saya juga menggunakan laptop Macbook Air 13inch saya tu, dah lama jugak laptop tu… tapi sebab dia ringan, saya selesa bawak dia ke mana saya pergi! Urusan pengeluaran invois dan resit, memang saya guna laptop sebab saya senang bekerja dengan keyboard! 

Saya tak berapa nak gemar gunakan tab sebab takde keyboard! Haha. So, saya tetap akan bawak laptop saya ni, tak kisah lah macamana pun. Internet? Oh, memanglah akan ada sebab saya akan ‘teether’ dengan telefon bimbit untuk dapatkan internet dan ya! 

Takde masalah lagi.

===========

Tapi untuk ke hadapan, jika dimurahkan rezeki, ada duit lebih sikit, saya nak beli Macbook baru + storage. Mungkin external hard disk yang Mac compatible untuk saya. Telefon saya tak berapa nak perlukan yang baru, boleh pakai lagi yang ada sekarang ni. 


Takde masalah lagi, inshaAllah. Kenapa nak laptop baru tu? Sebab if tak silap saya, laptop tu boleh masuk simcard kot? Macam tablet. Tapi ada keyboard!!!

Best ke awesome?

Kan, kannn? Kannnnnn???

Storage? Oh. Sebab Macbook atau produk Apple (laptops) memang storage kecik, so saya either perlukan storage tu ataupun beberapa wang ringgit yang banyak untuk expand cloud storage (simpanan online) saya, then saya dah cukup dah. InshaAllah.

Jadi, jom jadikan impian saya nak dapatkan laptop baru ni jadi kenyataan kan? Apa lagi, nak beli vitamins dan supplement, terus lah cari saya. Produk Shaklee tak tau sangat ada untuk apa? 

Meh lah CALL/WHATSAPP saya SEKARANG di:-

012-2195363

012-2195363

012-2195363

samada untuk Beli Produk Shaklee ataupun Daftar Jadi Ahli Shaklee, okay?


Sampai jumpa nanti dan assalamualaikum.

Related Articles

0 comments: