In 5 Nilai Diri Positif Dalam Diri Saya Adab Berbisnes Amazing Azam Baru Azam Tahun Baru Azam Tahun Baru 2017 Superstar Shaklee tsunami shaklee Ultimate 5

Debaran Closing Shaklee Pertama Saya Untuk Tahun 2017

Alhamdulillah. Selesai sudah. Bulan pertama Closing Shaklee untuk tahun 2017. Ini merupakan bulan ketiga saya mula Bisnes Online Shaklee saya dan syukur pada ALLAH, prestasi amat mengujakan! Saya yang tak tahu apa apa pasal Sales, Bisnes Online, Prospek (dulu saya siap ingat Prospectus yang universiti tu! Hihi) & turun naik oversall group sales. Ala ala aim atau pun KPI untuk saya sendiri dan team baru saya; The Orchids (dah macam nama underground music band pulak kan?).

=============



Kenapa excited nak tunggu time Closing Shaklee ni setiap bulan? Biasa kita buat bila last day bulan tu. Kalau ada 30 hari, 30 haribulan lah (Bukan hari cuti lah. Kalau cuti, then masing masing ber’closing di rumah lah!). Mesti lah excited sebab sejak bulan kedua saya mula Bisnes Online Shaklee ni, keterujaan tu melampaui batas! Sebab masa ni lah, dengan izin ALLAH tentunya, akan berlaku magic yang tak boleh nak pikir dek akal kita yang satu ni! Bila kita rasa macam,

“Oh. Dah pukul 10 malam ni. Tak mungkin dah kot nak masuk sales lagi? Sebab takde sapa dah yang nak reply message aku tadi ni? Takdok dah kot eh?”

Sambil jeling kat updates Group UV Points (“GUV”); points yang dikumpul kita sekumpulan hasil jualan yang team kita buat untuk bulan itu. Bukan apa. Sebab untuk sesetengan orang, points tu lah yang akan menentukan hala tuju kita dalam Bisnes Shaklee ni. Not so much of the cash bonus, tapi lebih kepada ranking ke mana kita selepas ni (ke atas lah, tentunya!). Tapi itu lah jugak yang menjadi kayu pengukur yang kita ni berjaya ke tak dalam Bisnes Shaklee ni. Sebab memang untuk bisnes ni; Bisnes Shaklee ni lah yang comply to Undang  Undang Shariah Untuk MLM kat Malaysia ni (Okay, comply 14 daripada 15 tau! Tak comply tu cuma Shaklee tak ada wakil Shariah sahaja, di mana mereka mestilah sedang berusaha nak comply okeh?).

Kat bawah ni saya nak kongsi sikit perkembangan positif saya dari mula saya bina Bisnes Online Shaklee saya. Oh chup! Saya bukan hanya tumpu pada mereka yang Daftar Jadi Ahli Shaklee semata mata; sebab saya juga punya kumpulan yang hanya Daftar Jadi Ahli Shaklee untuk self-consume. Tak ada masalah. Tak langsung terutamanya kalau kita tahu apa yang kita nak dapatkan dari sini! Dan motif saya tunjukkan perkembangan saya ni sebab saya terus terang berbangga dengan diri sendiri yang tak ada asas berbisnes ni. Selain tu; nak bagi jentikan semangat untuk anak anak bisnes saya dan juga sapa sapa lah yang baca ni dan pernah ada rasa ‘kekurangan rasa yakin dan percaya pada diri sendiri’ sebab tak pernah ada pengalaman dalam sesuatu bidang tu. 

Itu semua tak penting; tapi apa yang awak nak tu yang penting! Apa awak rasa KPI saya nak achieve untuk bulan ni? Hihi. Rahsia lah! Hihi.



JUALAN PADA
TOTAL GUV (RM)
NOV 2016
3,200
DIS 2016
11,000
JAN 2017
17,000
FEB 2017
???

Nota: Tidak bertujuan untuk berlagak dengan pencapaian yang saya dapat tau!

Ingat lagi tak Azam Baru Tahun 2017 Saya yang saya ada buat video dan posting bukan berbayar tu? Haa… macam saya, saya rasa syukur sangat sangat sebab saya masih di paksi yang positif. Dalam video tu kan saya ada kongsi yang saya nak jadi Master Coordinator 2017; seboleh bolehnya sebelum 31 Disember 2017. Tapi, mestilah kalau lagi cepat, saya riang saya! Pasti!

Lagi satu; cita cita saya ialah untuk mempunyai lebih dari 60 orang untuk Daftar Jadi Ahli Shaklee dengan saya tahun ini. Tak kisahlah untuk berbisnes atau hanya untuk beli dan makan sendiri. Saya ni fleksibel tahu tak? Haa… sebab tu lah salah satu dari 5 Kelebihan Kenapa Perlu Beli Produk Shaklee dan Daftar Ahli Shaklee Dengan Saya!

Alhamdulillah juga untuk bahagian pengumpulan dan perluasan empayar ni, sebab to-date saya dah mempunyai 17 orang yang sudah pilih untuk Daftar Jadi Ahli Shaklee dengan saya. 

Apa yang saya perlukan dari hari ini hingga akhir tahun ialah untuk awak semua doakan yang saya dapat capai impian saya yang satu tu! Ikut Azam Baru Tahun 2017 Saya tu lah! Hihi.

Jangan lupa doakan saya ok? 


Terima kasih & assalamualaikum. 

Related Articles

0 comments: