In Aurora Borealis Bisnes Shaklee Online Cara Daftar Jadi Ahli Shaklee Cuti Cuti Travel Finland Percutian Idaman Saya Saya Suka Travel Superstar Shaklee tsunami shaklee Ultimate 5

Aurora Borealis, Aku Datang!

Seronoknya! Seronok nak kongsi percutian idaman saya. Sebab haritu, saya ada kongsi percutian idaman saya sebenarnya. Itu lah ‘drive’ saya untuk Bina Bisnes Shaklee saya bersama anak anak bisnes saya. Bila kita ada aim yang jelas dan nyata; itu akan jadi penggerak untuk kita lebih maju dan berjaya. Dangle a carrot and the rabbit will follow. Percutian idaman saya tu lah carrot saya sekarang and that makes me the happy bunny? Hihi.

===========

Dah lama this special place ni jadi tempat percutian idaman yang saya nak pegi! Like dying to go, okeh?! Dan sangat super-menyesal masa kerja kat Europe dulu, I blew off the chance untuk ke sana. Padahal lagi murah time tu kot sebab domestic flight in between European countries kan lagi murah melampaui batas daripada nak travel dari sini, Malaysia weh? Pengsan nak bayar duit pilot nak bawak kapalterbang tu, nak bayar travel guide, nak bayar buah buahan ke, makanan ke, raw food ke if duduk apartment kan? Or semua semua kos tu lah. Menyesal tak pi dulu awai awai, hihi. Serius. Hadoi. Nasi dah jadi bubur lah sekarang ni, usah dikenang kata orang. 


Okay. Mana tempat yang saya sangat sangat termimpi mimpi nak pegi tu? Best sangat ke percutian idaman saya tu? Tah tah, awak dah pegi sana tu? Wah. Syok lah kalau dah pernah! Kalau sudah, haih! Memang saya jeles. Sebab tu sememangnya tempat yang terindah yang memang saya NAK SANGAT PEGI LAH! Sambil tulis, sambil baca kuat kuat! Haha. Sebab memang nak pegi sana. Serius. Wah. Tiba tiba adrenaline rush! Seronok lah, hoi!

Eh chup! Kenapa dulu masa kerja Europe tak pergi? Sekarang ni, jobless dari pekerjaan yang ada pendapatan tetap tapi ada simpan cita cita untuk pergi berjalan jalan ke sana? Macam mana boleh jadi camtu? Ada ke duit - mesti awak dah pikir camtu kan? Eh, tapi tak cakap lagi nak pegi mana kan? 

Mesti lah boleh. Sangat sangat boleh. I mean, BOLEH! Sebab although semua orang fikir yang Shaklee ni adalah bisnes MLM yang sama je dengan yang lain, merapu. Dok kaut untung atas kerja keras anak anak bisnes sendiri tapi kita dok goyang kaki tengok tv. Cari kepala jadi anak anak bisnes, terus dan dan tu dapat duit komisen sebab kumpul team. Macam macam lagi lah mereka kata; tapi… tu semua mestilah MENGARUT! Memang betul Shaklee ni salah satu dari bisnes MLM. Tapi, saya dah awal awal sahkan untuk menidakkan hal ni. Ada dalam blog entri saya Bisnes MLM: Adakah Shaklee Bisnes Haram

Jadi, bila kita buat bisnes patuh shariah, kerja sungguh sungguh dan buat betul betul nak capai aim kita tu: mesti lah boleh nak kumpul duit untuk travel kat tempat percutian idaman saya tu. Hoih! Setiap kali tulis perkataan percutian idaman tu, terus berkocak kocak jiwa raga. Hoi! Seronok lah! Nasib baik buat Bisnes Online Shaklee ni, memang rasa berbaloi. Sebab mula mula skeptikal. Sapa tidak! Pastu macam macam plak orang kiri kanan dok bisik bisik kan? Team sekali dengan syaiton kot! Haha. Tapi, bila Daftar Jadi Ahli Shaklee pastu sambung plak dengan Bisnes Online Shaklee walau ada jugak dok buat offline sometimes kan, fuuhhh! Berbaloi. Sebab nak pegi percutian impian saya kali ni lagi nampak macam possible lah!

Okay. Nak bagitahu lah ni. Mana saya idam idamkan nak pegi ni. Dah bersedia ke? 

*drum roll*

*drum roll*

*drum roll*

*drum roll*

*drum roll*

===========

FINLAND!!!

Okay. Kenapa FINLAND? I mean, KENAPA FINLAND?

Sebab saya nak pi romantic romantic dengan diri sendiri untuk tengok dan saksikan keindahan ciptaan Tuhan Yang Maha Esa; saya nak pi tengok Aurora Borealis!!! Yes, yes, yes!!! Oh. Bestnya. Tahu tak apa tu Aurora Borealis tu? 

“…Kita mungkin pernah mengetahui kejadian ketika sinar matahari mengenai bumi, medan magnet menahan dan memaksanya untuk berinteraksi dan pergi menjauh. Salah satu tanda-tanda kekuasaan Allah. Ternyata begitulah Allah melindungi kita dari kesan buruk angin matahari yang mematikan. Sebagai akibat dari interaksi ini terbentuklah fenomena apa yang dikenali dengan "aurora".
“Para saintis mengatakan, seandainya tidak ada fenomena seperti ini, seluruh makhluk yang berada di muka bumi ini akan hangus terbakar”. 
Dipetik dari blog entri Detik Islam  


“Aurora adalah fenomena cahaya eksotis di langit, yang hanya terjadi di daerah dengan medan magnet kuat, seperti di kawasan kutub Bumi. Bila penampakannya di utara disebut aurora borealis, maka di sekitar kutub selatan namanya aurora australis. Daya tarik dari aurora juga berasal dari warna yang bergerak-gerak laiknya awan”

dipetik dari Kompas

Pernah tengok tak Aurora Borealis ni cemana? Haa… tak berkelip okeh! Dulu dulu or if awak tengok filem filem Mat Salleh kan, mesti tengok yang biasanya benda benda awesome cenggini orang pi dengan suami ke, boyfriend / girlfriend ke, kiranya macam mesti lah dengan orang tersayang kan? Ha. Saya? Saya nak pegi dengan sapa? Haih. Dengan diri sendiri lah - macam tak besa travel solo kan? Dulu dah buat kat Spain tu ingat tak? Ada saya tulis dalam blog entri 5 Perkara Wajib Buat Bila Kita Travel. Tapi best ke best tempat percutian idaman saya tu? Syok kan? Syok sangat weh! Pergi sorang pun takpe lah. Nak buat cemana kan? InshaALLAH, saya ada Dia untuk awasi saya. Tapi, awak nak ikut sekali pun boleh jugak! Hihi. 

Bila saya plan nak pegi? Ikut jadual tu, mereka kata elok nak tengok time Januari hingga Mac so masa tu lah saya nak pegi nanti; Januari hingga Mac 2018! InshaALLAH. Sebab tu saya memang akan cuba sehabis baik, dengan izin-Nya; untuk capai rank Master Coordinator sebelum tamatnya tahun 2017, aminnnn!

Amin kan doa saya, please semua. 

Okay lah, banyak dah saya pok pek ni. Nanti kita sambung lagi cerita pasal ni okeh? 

Terima kasih semua dan selamat bercuti untuk yang duduk di Wilayah tu ya? 

"Aurora Borealis, Aku Datang!"


Assalamualaikum.

Related Articles

0 comments: