In Bagus Ke Set Bersalin Shaklee Tu? Beli Produk Shaklee Beli Shaklee Online Daftar Ahli Shaklee Meroyan Ibu Bersalin Mood Swings Set Bersalin Shaklee Superstars Shaklee tsunami shaklee Ultimate 5

Set Bersalin Shaklee Tu Bagus Ke?

Nak tahu tak? Walaupun saya ni bukan seorang isteri apatah lagi seorang ibu kepada anak anak comel, tapi saya ni memang lah agak expert (alhamdulillah) untuk hal hal ibu hamil, bersalin dan jugak berpantang. Macamana boleh jadi camtu? Sebab saya beruntung diberi peluang oleh ALLAH untuk bertemu dengan team Superstars Shaklee. Mana tidaknya; ramai adik beradik bisnes saya ni mostly ibu ibu yang ohsem! Memang terus dapat first-hand information lah kan? Syukur. Kira, kalau dijodohkan saya bertemu soul mate saya lah kan… kawen dan dapat hamil, inshaALLAH ramai adik beradik bisnes saya ni yang mampu bantu saya! Haa… ohsem tak?

Jadi, untuk kali pertama dalam sejarah (ecehhh! hihi…) saya akan pok pek sini pasal set post-natal atau lebih dikenali sebagai set bersalin. Haa… sapa sapa yang bakal menimang cahayamata, nak dapat baby baru, anak sedara baru ke, anak staff kat ofis ke, ha… mai lah baca sini apa sebenarnya yang included dalam set bersalin Shaklee ni. 


SET BERSALIN SHAKLEE

ESP
Ini like, the best! Mana taknya; kecoh jugak satu malaya last few weeks sebab stok ESP ni habis kat semua Shaklee; HQ ke branch ke… HABIS! Takde stok! Dengar khabar, ESP dah sampai dan stok dah kembali. Tak tau lah ada ke idok. Jap lagi nak pegi HQ dan nak cepat cepat check ada ke tak. Kenapa orang suka sangat dengan ESP ni? Ramai sangat ke orang bersalin lately sampai habis terus stok? 

ESP ni best sebab untuk ibu ibu lepas bersalin ni, since ESP ni memekatkan susu ibu. So, baby akan kenyang cepat dan kurang menangis lapar. Happy days untuk mommies dan happy days untuk si bayi! Dan memang proven dah pun dengan ramai ibu ibu; kesan ESP sangat obvious dan tak rugi invest duit untuk minum ESP ni. Kenapa? Dah lama baby cepat kenyang, less menangis… kulit mommies pun tetibe tak pasal cantik, comey, gorgeous gitu! Takde lah muka ibu meroyan macam dalam filem dolu dolu tu. Ni, mommies pun boleh cun melecun masa berpantang! Hoih!!! Best ke best? Oh!

Haa… sebab tu jugak lah ESP ni lekaih habis! Sebab mommies berebut dengan the ladies out there kan? Sapa tak nak cantik? Cuba cite? Sapa? Sapaaaa??? Phew! Nasib baik saya punya ada lagi sikit. Bancuh saving saving weh! Hihi. 

ALFAFA COMPLEX
Kadang kadang, ibu lepas bersalin tak keluar susu bila nak breastfeed! Mahu tak meroyan? Dapat pulak baby yang ganas, sikit sikit nak breastfeed. Pengsan lah mommies group ni nak tahan stress kan? Nasib baik lah ada Alfafa Complex ni. Sebab Alfafa ni mostly known sebagai milk booster! The name speaks for itself lah kan? Memang diakui, small dosage je pun dah buat susu mencurah curah secara baik hati okeh?



VITALEA
Tahu tak ni apa? Ini multi-vitamins Shaklee. Ada semua vitamins yang ada termasuklah zinc! Untuk apa ianya elok untuk mommies bersalin eh? Sebab, bila mommies yang dah deliver baby ni, badan dah penat meneran kan? Semua nutrisi dalam badan dah jadi zero. Badan dah letih. Kurang serba serbi. Sebab tu lah Vitalea ni penting untuk replenish balik semua nutrisi dalam badan mommies tu. Nak ganti lah dan banyakkan semua nutrisi yang ada, so boleh jadi kuat untuk jaga baby yang comey baru lahir tu. Kan? Best kan?

SUSTAINED-RELEASE VITA-C PLUS
Kenapa nak Vitamin C ni? Sebab nak tingkatkan sistem imunisasi mommies tu lah. Kita mesti taknak mommies tu sakit teruk, nanti sapa nak jaga anak dia? Demam selsema semua tu, kalau mommies dah start kena… cemana nak breastfeed? Nanti jangkit kat baby kan? Selain tu, vitamin C dalam badan ni perlu untuk berikan radiance pada kulit mommies tu. Bukan nak kata mommies baru bersalin ni tak berseri, tapi kan tadi nutrisi semua dah kurang? Ini lah masanya nak kuatkan mommies dan bagi dia berseri seri. Haaa, gitu. 

B-COMPLEX
Ha, bagi saya yang ni yang paling penting. Kenapa? Sebab (eh, ni nak cerita secara saintifik sikit okeh?) B-Complex ni macam kita semua tahu ada macam macam jenis vitamin B dalam satu tablet kan? Ada macam macam fungsi jugak setiap B tu. Salah satunya ialah untuk kembalikan / cukupkan / tambahkan hormon serotonin untuk kekalkan mood mommies. Bukan nak kata mommies ni asyik asyik bad mood / moody, tapi biasalah (ecehh! macam lah kita tahu… kan? hihi) kadang kadang baby nangis tengah malam, ada yang boleh buat mommies ni jadi emosi tak tenteram dan jiwa kacau. Bukannya kenapa. Tapi sebab dia stress dan penat. Bukan sebab dia tak suka anak dia. Benda ni memang biasa, doktor kata tau bukan kita kata. 

OSTEMATRIX
Dan last sekali feveret semua orang ni. Ni nama memang macam ohsem kan, tapi untuk mereka yang payah sangat nak nyebut atau dah lama memang consume oste, akan refer sebagai,”kalsium” atau “pil tulang / sendi”. Kenapa penting dan super important untuk ibu ibu yang baru lepas bersalin. Untuk apa? Untuk gantikan kalsium dalam badan yang dah digunakan untuk bentuk susu kepada anak. Lagi satu; nak bantu buang air besar. Bila bersalin, banyak berusaha untuk meneran. So, pastu macam cuak dan takut. Bila takut, haa… susah lah nak ke toilet. Memang diakui produk ni ohsem sangat sangat!


Haaa… nampak tak betapa syok dah ohsemnya vitamins yang ada untuk mereka yang baru dapat baby? Jaga serba serbi keperluan mommies tu kan? Nak cuba? 

Senang je, just Whatsapp “MOMMIES” ke 012 2195 363 HARI INI JUGAK!


Terima kasih semua, assalamualaikum.

Related Articles

0 comments: