In Bisnes Shaklee Online Pendorong Saya Berbisnes Shaklee pengedar shaklee wangsa maju

Apa Kata Isi Hati?

Sometimes, saya fikir sorang2. Betul ke nk buat bisnes ni? Yelah. Pandai nak Daftar Jadi Ahli Shaklee. Tapi, betul ke boleh dapat customers yg senang nk berbicara? Although bukan lah main thing is nk jual products, but its more of nak tolong him/her to get better jgk. Sbb tolong orang ni, dapat pahala kite semua ni kan?

This is Keng, kucing saya bawak balik dari Abu Dhabi. Gambar
takde kena mengena dengan tajuk posting hari ni.

But, semua tu mesti lah bermain kat kepala saya. All the time. Especially, bila dpt feedback yg tak berapa nk memberangsangkan from the public. The customers ke, friends ke, commentators ke and even menakutkan, from keluarga kite sendiri. Kan??


Masa mula2 nk start? It was menakutkan. Jom kite amik feedback terdekat. My family. Mama, Papa and my siblings. Then ada sanak sedara; makcik, pakcik and cousins kan? Dulu, ,as we all know, saya keje ofis. Construction pulak tu, balik malam hari hari. Weekends pun keje kan? Tetibe, duduk rumah full time basis??? Awkward lah semua kan?? Then, bila start nk berkecimpung dlm Shaklee seriously, mula lah dgr mcm2. And saya dh buat mini conclusion masa tu; regardless of how positive your family is and the environment, human at some point akan rasa cuak if we are diverting ourselves from the norm, from apa yg biasanya kite buat, from our typical acts. Betul ni!



‘Ish… pandai ke nak jual tu?? Ada ke customer nak beli???’, ‘Nak jual kat mana??? Mana nk dapat org beli???’, ‘Mahal tu, sapa je nk beli??? Nanti susah nk cari orang?? Mcmana nk survive?’, ‘Kite tu takde experience, nnt kejap je pastu takde customer terus give up. Then nak buat apa pulak lepas tu??’ ‘Ish, boleh percaya ke ni??’

Tp tahu, masa tu, maybe semua risau. Maybe takut saya tkleh cope. Even masa tu, saya sendiri cuak, eh… boleh ke aku ni? Pandai ke aku nk buat semua ni? Ke, its better to melangkah pergi instead? Semua tu serabut dlm kepala before ni.

But, alhamdulillah. Skang ni tak dah. Now… dah lama join #shakleetsunami ni, dah macam2 ilmu dicedok dan diajar, directly and indirectly. And sebab tu jgk, mcm dh jadi peniup semangat utk teruskan benda ni. Sapa tknak tolong orang lain jd better? Sapa taknk walaupun berbisnes, tp indirectly, beribadah sbb kite bantu org yg memerlukan. Mana yg kite boleh tolong, we do. Sebyk yg kite mampu. Kann?

B-Complex Mampu Mengawal Stress & Membekalkan Tenaga Untuk Terus Berusaha

So, apa yg mereka ckp kt saya before ni, akan jadi pedoman. Akan jadi pendorong. Penggerak. Utk saya tak give up. Tak putus asa, and cuba sehabis baik, dgn izin Allah inshaAllah, sbb apa2 pun, kite berusaha byk mana pun, if Allah tak redhai, tak dapat jgk kan? Tp yg penting, kite cuba. Usaha. Tuhan sayangkan umatnya yg berusaha. Yg tk putus asa. Jadi, itulah penggerak saya. Alhamdulilah.

Skang? Skang some of the family members dah mula buka mata. Mungkin nampak, saya serious dn bukan main2. InshaAllah, saya harapkan mereka terus menyokong saya, supaya saya boleh lebih berjaya lepas ni. InshaAllah.

Awak juga nak turut serta bersama sama saya dengan Keluarga Shaklee saya, Superstars untuk meluaskan empayar bisnes Shaklee di samping membantu mereka yang memerlukan? Nak Daftar Jadi Ahli dan mendapatkan kelebihan untuk beli Shaklee Dengan Harga Ahli yang sangat menarik? Tunggu apa lagi? 

Salam Jumaat, semua. 

Related Articles

0 comments: