In Aktiviti Musim Cuti Sekolah 2016 Cara Daftar Jadi Ahli Shaklee Daftar Online Ahli Shaklee Imunisasi Badan Shaklee tsunami shaklee

Aktiviti Saya Di Musim Cuti Sekolah 2016

So, apa saya buat sepanjang Musim Cuti Sekolah 2016 ni? Ye lah, nak kata ada anak anak sekolah... jauh sekali, ye dak? Maklumlah, saya ni kan 'kakak' cun yang umur 35 tahun dan single? Mana lah pulak nak ada budak kecil yang ada karakter saya berlari lari sana sini, kan? Belum sampai masa untuk saya ada those little kanak kanak kepunyaan sendiri, agaknya. ALLAH nak saya kenal siapa diri saya, berbakti kat Mama and Papa saya, sort out my life dan baru lah bersedia untuk ada family sendiri; baru lah dipertemukan jodoh saya suatu hari nanti, inshaALLAH. Doakan saya ya?



Ni Ayna Bila Dia Tak Sakit, Dia Memang Sangat Comel
Buat masa ni... saya hanya ada dua budak kecil yang comel, anak anak kepada adik saya Ammar Abd Halim dan wife dia. Si kenit kenit ni age 2 tahun dan adik dia 8 bulan. Comel comel si kenits ni. Mereka lah penghibur hati saya buat masa ni. Ada je keletah mereka yang buat saya tak henti henti terhibur. Kira macam live performance badut badut bersaiz kecil untuk ceriakan hidup saya, tentunya! Lepas tu, bila hari mereka di rumah kami, YA ALLAH… macam macam diusahakannya. Si Kakak; Sarah Dania, akan sibuk memasak! Kononnya ada restoran sendiri kot, mulut tak henti henti berleter kiranya; ntah apa yang dikomplen dia kan? Haha. tapi, peratus untuk sifat ‘hati kering’ memang kental. Haha. Mungkin boleh jual Shaklee tak lama lagi, eh? On the contrary, lain pulak hal dia dengan Si Adik; Ayna Raihan. Dia ni kami satu keluarga dah officially conclude that budak kecil ni ialah ‘kipas susah mati’ (die hard fan) saya. Pantang nampak muka saya; sengih sampai ke telinga. Pastu merangkak laju laju datang kat saya sambil gelak gelak riang!!! Hoih! Terharu ada peminat sampai cam tu. Kih kih. Mana lah tak sayang dia beria kan? Kakak dia haritu time dia kecil cam ni, saya takde kat KL. Masa Kakak dia membesar, saya masih kat Middle East time tu. So, tu yang tak berapa nak close macam si Adik ni. 😇 

Selalunya, bila hari Jumaat, itu ialah hari bekerja keras sebab adik saya yang duduk di Nilai akan datang rumah hantar kenits ke rumah kami di Wangsa Maju then dia pi lah semayang Jumaat. So, jadilah kami ni (Mama & saya) babysitter terkenal! Haha... so kami pun bertungkus lumus jaga kekenits tu. Phew mencabar okay??? Especially si adik tu, Ayna Raihan ialah seorang bayi sesihat bayi!!!

But last few weeks, dia demam. Badan dia panas. Sangat sangat panas! And akhirnya adik saya terpaksa bawa dia ke Prince Court untuk check-up dan akhirnya terpaksa warded! Kenapa warded walaupun hanya demam panas? Sebab last few months, si kecik ni dah masuk HKL sebab bacterial infection. Dia dijangkiti E-Coli. Infection oleh bakteria... kesian kat dia. Sebab she stuck kat HKL untuk almost 2-3 weeks!!! Sebab tu last week, temperature dia naik menjulang, sebagai langkah berjaga jaga, kita terpaksa bawak dia ke hospital. Takut lah kan, sebab E-Coli tu memang sangat bahaya, sebab once dia serang otak… macam macam benda yang lagi menakutkan nanti akan tiba, nauzubillah. 😒

Ni ialah Kakak. Sarah Dania nama dia &
sekarang dah pandai MERAJUK!

Kesian kat dia sebab kecik kecik dah duduk hospital! She looked so letih and kesian, tapi one thing awesome ialah dia senyum sepanjang masa. Tak pernah fail. Dan kita tahu dia adalah sangat sangat tired, tapi rasanya dia ni ialah seorang yang pandai ‘ambik hati’ orang lain. Haha. Sebab once you tengok dia senyum, ya ALLAH… sejuk hati dan terus tak jadi nak marah! Haha. Walaupun keletihan, dia sengih dan riang walaupun nampak keletihan. Strong cookie 🍪 anak sedara saya sorang ni. 😍 Macam Tia G dia. Hihi...

Masa dia sakit and dah warded kat HKL dulu tu, sayangnya masa tu saya tak begitu arif tentang produk Shaklee jadi tak sempat nak suggest anything untuk bantu si kecik. Alhamdulillah dia dah sihat, anyway.

Dan sekarang, sebab dah 'pandai sikit sikit' dan yakin untuk advise orang ramai, ada beberapa produk Shaklee yang baik untuk anak anak kecil yang demam atau tak sihat.
======================================================

Antara produk yang HEBAT untuk kids yang tak sihat (Shaklee baik and ok utk kanak kanak tau!) ialah:-

a) Basic H - kebahkan demam panas;


b) Omega Guard - untuk batuk dan kahak;

c) Chewable Vitamin C - untuk tingkatkan sistem imunisasi kids (tapi baby takleh lah ni ok? Tapi toddlers yang boleh kunyah boleh bagi dah);
d) Nutriferon - toddlers boleh bagi minum but babies untuk Mommies yang still breastfeed boleh makan dan sampai ke anak - utk tingkatkan imunisasi & batuk; and... Tips Bijak Menghadapi Musim Tengkujuh Bersama Shaklee dan memang ternyata berkesan!

e) macam macam lagi (banyak lah nak list down! 😅)

So, nak tahu lebih pasal produk kat atas tu atau mana mana produk lain yang mungkin bakal meningkatkan taraf kesihatan awak dan keluarga? Apa lagi... macam biasa lah! Apa lagi kan?

WHATSAPP 'NAK TAHU' KE:-

012 2195 363 CIKLISA
012 2195 363 CIKLISA
012 2195 363 CIKLISA

Terima kasih & harap dapat message kamu, kamu dan kamu! 😘

Oh, tapi mungkin jugak ada antara kamu dah teruja dengan kisah kisah kami di Group Superstar Shaklee yang dikelolakan oleh Mami kesayangan kami, Puan Salwa dan nak sangat jadi sebahagian darinya?  Apa tunggu lagi, jom lah DAFTAR JADI AHLI SHAKLEE ONLINE dan kejap je, terus dah siap dan dapat ID. Mudah kan? 

Tak berapa nak faham? Takpe, saya sedia membantu. Bagaimana caranya nak lakukan bantuan secara online? Awak klik butang 'HUBUNGI SAYA' dan ikut langkah langkah yang dinyatakan dan inshaAllah, saya akan cuba selesaikan secepatnya.

Terima kasih sekali lagi dan jika diizinkan ALLAH, kita jumpa lagi. 😘😘😘

Have a great weekend ya semua 😉👍🏻.

Related Articles

0 comments: